Automobile Barcelona tanca amb gran èxit de públic i vendes

Automobile Barcelona ha tancat aquest diumenge l’edició del 2025 amb un èxit rotund de públic i vendes, consolidant-se com la gran cita europea de l’any per a marques i aficionats al motor. Amb la participació de 30 marques i la presentació de 12 primícies, entre elles una mundial i una europea, el Saló Internacional de l’Automòbil, organitzat per Fira de Barcelona amb el suport de l’Associació Espanyola de Fabricants d’Automòbils i Camions (ANFAC), ha omplert el recinte de Montjuïc de visitants i compradors. Durant els 9 dies d'obertura al públic, el saló ha superat els 350.000 assistents, un increment del 10% respecte a l’edició anterior, confirmant la seva posició com un dels grans esdeveniments europeus del sector.

subscriu-te

 

Aquesta afluència ha suposat un impuls clau per a la recuperació del sector automobilístic i, especialment, per al mercat dels vehicles electrificats. El president del Saló, Enrique Lacalle, ha afirmat que "un cop més, el congrés ha donat un nou impuls al sector connectant els últims models de marques tradicionals i emergents amb un públic més decidit que mai".

A més, ha assegurat que, en un moment clau de transformació cap als vehicles electrificats i de renovació del parc automobilístic d’Espanya, "el Saló es consolida com a líder europeu i projecta Barcelona com a capital de la nova mobilitat i l’èxit d’aquesta edició i la passió que sent la ciutat per l’automoció ens reafirma en la nostra missió de ser més que mai un motor de progrés per a tota la indústria i la societat”.

Segons una enquesta realitzada durant el saló, un 62% dels visitants hi han acudit amb la intenció de comprar un vehicle, i d’aquests, gairebé la meitat (49%) preveu fer la compra abans de finalitzar l’any. Destaquen els interessats en cotxes electrificats, que representen dos de cada tres potencials compradors (65,3%). D’aquests, un 21,5% es decanta per models 100% elèctrics, un 26,9% per híbrids i un 16,9% per híbrids endollables. Només un 18,5% s’interessa per motors de combustió.

Les marques participants, entre les quals estan Alpine, Baltasar, BYD, Cupra, Denza, DR, Ebro, E-Miles, Ford, Honda, Hyundai, Nissan, Renault, Seat, Tesla, Volvo i Xpeng, han posat a disposició del públic una àmplia gamma de vehicles per a la prova de conducció. Més de milers de test drives s’han realitzat als “boxes” de les avingudes Reina Maria Cristina i Rius i Taulet, en un recorregut urbà per l’emblemàtic circuit de Montjuïc.

Lacalle també ha volgut destacar el “gran suport institucional i empresarial que ha rebut el saló”, valorant la presència a la inauguració de representants polítics de primer nivell com el president de la Generalitat, Salvador Illa, el ministre d’Indústria i Turisme, Jordi Hereu, i l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni.

Entre les 12 primícies que s’han pogut veure a Barcelona, destaca l’estrena mundial del Ebro S400, vehicle fabricat a la Zona Franca de Barcelona, que representa el renaixement d’una marca històrica amb arrels catalanes. També ha generat expectació l’estrena europea del MG S5, un SUV electrificat de la marca xinesa MG. La forta presència de marques xineses com BYD, Lynk&Co, Xpeng i Omoda, que representen un terç dels expositors, ha reflectit la nova configuració global del sector.

Tot i que encara no s’han confirmat els detalls de la pròxima edició, prevista per a 2027, el president del saló ha assegurat que ja treballen en una proposta innovadora, especialment tenint en compte les obres de remodelació del recinte de Fira Montjuïc. “Amb imaginació i il·lusió, tornarem a fer el Saló. Barcelona continuarà liderant el futur de l’automoció”, ha conclòs Lacalle. 

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.