Amec impulsa una campanya per reivindicar la indústria

Els directius de les empreses industrials agrupades sota el paraigües de l'Amec han presentat aquest dimarts una declaració on reivindiquen la indústria com un dels agents amb més poder de transformació social i econòmica. Amb el moviment Positive Industry, els directius consideren que la seva actuació ha de ser en benefici de tots els stakeholders, és a dir, treballadors, clients, proveïdors, comunitat i entorn, i alhora, pensar en ''clau global'' i actuar ''amb un sentit local''.

En la presentació d'aquesta declaració, el president d'Amec, Pere Relats, ha explicat que la percepció de les empreses canviaran i ''les velles estructures'' donaran pas a ''les noves'', que augura ''molt millors''. Creu que en el nou paradigma s'abandonarà ''el jo competitiu'' i es començarà a fer servir ''el nostres col·laboratiu''. Relats defensa que la situació actual no ha de ser un obstacle sinó tot el contrari. El director general, Joan Tristany, ha explicat que l'objectiu de la declaració és que es converteixi en un moviment ''reivindicatiu, il·lusionant'' i que aporti valor, com a col·lectiu industrial. Per això, Amec convida altres empreses, entitats o institucions a donar suport al moviment.

Amec ha fet aquesta declaració durant la celebració del Fòrum 2020 'Propòsit i empresa', que ha reunit més de 400 directius de la indústria internacionalizada. En el marc d'aquesta jornada, el fundador de BLab, Jay Coen, ha assegurat que les empreses que procuren pels seus treballadors tenen un retorn de la inversió (ROE) superior a les que no ho fan. Segons el rànquing Just Capital el retorn pot ser fins a un 40% superior. Segons Coen, per exemple, la pandèmia ha afecta ten menor mesura les empreses a la part alta del rànquing. BLab és una organització sense ànim de lucre amb seu als EE.UU. que lidera un moviment global que busca accelerar un canvi cultural en la forma de fer negocis. Coen explica que fins ara s'ha defensat que ''fer les coses bé costa més diners i ens fa menys competitius'' però que en canvi ha començat a canviar la concepció d'això. El fundador de BLab creu que ara la preocupació és ''captar el millor talent'', i s'aconsegueix amb un ''propòsit'', no només amb diners. També considera que els clients busquen cada vegada més gastar els diners en companyies que tinguin en compte els treballadors, la comunitat i l'entorn.

El Fòrum Amec 2020 ha comptat també amb diferents ponències on diferents empreses han compartit les seves experiències. També s'han organitzat espais de networking i workshops en línia.

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.