Com treure el màxim profit de LinkedIn?

Amb la crisi de la COVID-19 en què durant un temps les relacions presencials estan sent limitades, LinkedIn ha vist augmentar un 55% les interaccions i amb això, la seva demanda. S'ha demostrat, doncs que, ''cal ser allà el més ràpid possible''. Així ho considera Enrico Nebbia, enginyer electrònic i consultor en transformació comercial B2B, que aconsella als comercials a intentar posicionar-se en aquesta xarxa professional tan aviat com es pugui per poder ''explotar'' el mercat abans que se saturi amb altres persones que ofereixen el mateix producte. Actualment hi ha tretze milions de persones amb perfil professional a LinkedIn a l'estat espanyol.

Nebbia creu que per a les empreses de perfil tècnic, LinkedIn és un molt bon espai de venda ja que funciona per als productes que tenen una ''base de coneixement'' al darrere. Defensa que és l'espai ideal per poder fer el primer pas amb la venda de productes tècnics que solucionen problemes concrets de clients i maquinària amb una experiència i coneixement al darrere. ''LinkedIn és un canal genial per posar-ho en valor i atreure potencials clients'', diu Nebbia, però per aconseguir-ho, creu que cal combinar diferents estratègies.

Nebbia reconeix que utilitzar de manera eficaç LinkedIn pot ser un ''viatge apassionant'' perquè la mateixa empresa canvia sovint els algoritmes i per tant, la mateixa estratègia pot donar resultats molt diferents, però fixa alguns aspectes clau per treure rendiment d'aquest espai. Considera que cal, com sempre, buscar ''el factor diferencial'' d'un producte i afegir valor als clients potencials però sempre ''anant al gra''.

Són consells que també aplicaria a la venda directa però que amb una venda en línia a través d'aquesta xarxa professional cobren especial interès per la seva pròpia idiosincràsia. Aconsella tenir les idees molt clares i l'estratègia a seguir, així com tenir el perfil de ''client ideal'' molt ben definit.

Un dels dubtes que genera la xarxa és el perfil a través del quals s'han de fer els contactes per iniciar totes aquestes vendes. Nebbia té clar que les empreses cal que tinguin perfil a LinkedIn però reconeix que els venedors han de tenir un perfil personal. ''Hi ha resistència als perfils d'empresa'', diu Nebbia, que considera que generen rebuig per evitar ser ''bombardejats'' amb publicitats. En canvi, els perfils personals són més eficaços.  ''Tot bon venedor vol ser on són els seus clients'', diu Nebbia, per la qual cosa, cal utilitzar LinkedIn per iniciar converses en línia que després passaran a la presencialitat. ''És un canal on no es veu res, però s'hi estableixen relacions per començar un pas més enllà''.

 

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

directiveslogo