El bitllet personalitzat de Renfe activa el rastreig de 144 viatgers

Des que a l'abril passat, Renfe va implantar el bitllet personalitzat als canals de venda per als trens AVE i de Llarga distància amb l'objectiu de poder contactar ràpidament amb els viatgers en el context d'emergència sanitària, només s'ha sol·licitat informació sobre els contactes de 144 viatgers. Això suposa 1.500 contactes d'un total de més de cinc milions de viatges en aquestes línies a tota Espanya. Només 23 sol·licituds eren de Madrid.

A més, en els controls de temperatura que es fan en algunes estacions importants, com Atocha o Sants, s'ha detectat un número ''residual'' de viatgers que han marcat més de 37,5 graus.

Són dades que ha donat a conèixer la companyia per demostrar que el transport ferroviari és segur, tant abans de la pandèmia com actualment. En un comunicat, l'empresa fa referència a un estudi de seguretat elaborat al Regne Unit que ha demostrat que el risc de contraure COVID-19 mentre es viatja entre és d'1 en 11.000 viatges, cosa que equival a una probabilitat de menys del 0,01%. Amb la protecció de la mascareta, encara és menys, 1 de cada 20.000 viatges, és a dir, 0,005%.

Renfe acaba de superar la primera auditoria de seguiment d'AENOR sobre el compliment dels protocols de COVID-19, implantats als serveis comercials de l'operadora d'Alta Velocitat i Llarga Distància. Les accions afecten a processos com ara el check-in, l'accés i l'embarcament als tres, la desinfecció de la flota i les mesures de protecció per a viatgers i trebaladors. A més, en els sistemes de climatització també s'ha assegurat la renovació de l'aire cada 5-6' aproximadament.
 

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.