El pont Hong Kong-Zhuhai-Macao, el pont sobre el mar més llarg del món

La gran obra d’enginyeria que s’emporta el títol de pont sobre el mar més llarg del món està a la Xina i té una llargada de 55 quilòmetres. D'acord amb els seus creadors, està dissenyat per a durar 120 anys i resistir terratrèmols i tifons. 

Aquest pont és el més llarg del món sobre el mar, superant al de 42,5 quilòmetres que recorre la badia de Qingdao, el qual havia superat al de 37,5 quilòmetres que uneix Hangzhou i Ningbo, tots dos a la Xina.

El treball faraònic s’inaugurava a finals d’any davant l’expectació de tot el món, després d’estar nou anys en construcció i haver estat tacat de retards, sobrecostos i tensions polítiques, a més de cobrar-se la vida d'una vintena de treballadors i més de 600 ferits al llarg dels nou anys de construcció.

Deixant a banda la crònica groga, el cert és que estem davant d’una gran obra d’enginyeria. El pont, per al qual s'han hagut d'aixecar gegantescos pilars, illes artificials i 6,7 quilòmetres de túnels submarins, redueix la distància entre les tres ciutats que uneix de més de 3 hores a uns 30 minuts.

El projecte, a prova de terratrèmols i tifons, és una complexa obra d'enginyeria. En ell s'han emprat 400.000 tones d'acer. Per a permetre el pas de l'intens trànsit marítim en la zona  i evitar interrupcions per les fortes i freqüents tempestes tropicals, part de l'obra s'ha submergit. El tram central el compon un túnel de 6,7 quilòmetres sota el mar, connectat amb la resta del trajecte a través de dues illes artificials.

Considerat com un eix clau del pla de la Xina per a enfortir la indústria i el comerç del Delta del riu Perla cobreix una àrea de 56.500 quilòmetres quadrats, abasta a 11 ciutats i més de 68 milions de persones. El nou enllaç finançat per les tres ciutats ha costat 16.000 milions d'euros i atén tant la demanda de trànsit de càrrega com de passatgers. 

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.