Entren en servei els primers autobusos articulats 100% elèctrics a Barcelona

Els dos Solaris Urbino de 18 metres del projecte experimental ZeEUS han canviat el cartell de servei especial pel de la línia H16 i han obert les portes als primers viatgers. Anteriorment, els dos Solaris Urbino E18 feien marxa en buit, és a dir, simulaven el funcionament dins la mateixa línia H16 sense transportar passatgers. Això ha permès realitzar un rodatge complet i ajustar l'aprofitament del sistema de càrrega ràpida de les bateries que es fa al final de cada torn al punt instal·lat per Endesa al carrer Cisell, al barri de la Marina del Port.

Com tots els articulats d'aquisició recent, els Solaris tenen quatre portes, perquè s'hi pugui entrar alhora per les dues de davant, i endolls USB per carregar dispositius mòbils, a més de les facilitats habituals per a persones amb mobilitat reduïda.

Amb aquests dos cotxes, que formen part del projecte europeu ZeEUS de promoció de les solucions netes de transport urbà, ja són quatre els autobusos 100% elèctrics incorporats a la flota de TMB. Els altres dos són estàndards de la firma Irizar i solen estar assignats a les línies 20 i 34. TMB ha decidit ampliar-los amb l'adquisició de 7 cotxes més de gran capacitat el 2018, amb la intenció de convertir la línia H16 en 100% elèctrica en un termini mitjà.

La Guàrdia Urbana de Barcelona adquireix 30 noves motocicletes elèctriques

Aquests escúters estan destinats a substituir les motocicletes de benzina que fan servir les unitats territorials de Gràcia i Sant Martí, que es converteixen així en els següents districtes policials elèctrics després de l’Eixample. L’objectiu és anar substituint progressivament la flota d’escúters de benzina per escúters elèctrics.

Actualment la Guàrdia Urbana de Barcelona disposa d’una flota de 301 vehicles de dues rodes, 236 dels quals són escúters. Amb la incorporació d’aquests nous vehicles, els escúters elèctrics passaran de 32 a 62, gairebé el 26% del total, i es preveu que al llarg del 2017 se substitueixin 7 motocicletes tot terreny de benzina per unes altres d’elèctriques.

Amb aquesta mesura, aprovada a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat, es vol fer més sostenible la mobilitat dels agents i aconseguir millores mediambientals significatives amb l’estalvi de combustible fòssil.

Cada escúter de la Guàrdia Urbana de Barcelona recorre una mitjana de 4.000 quilòmetres i consumeix una mitjana de 405,8 litres de benzina cada any. Per tant, en un any, la incorporació de 30 escúters elèctrics comportarà un estalvi de gairebé 13.000 litres de combustible. Els vehicles estaran preparats i adaptats segons la normativa de vehicles policials, que reforça la protecció dels agents i els sistemes de senyalització prioritària i acústica a la part davantera i posterior de l’escúter i permet que la flota es pugui gestionar mitjançant la tecnologia GPS.

Nous vehicles elèctrics per la flota auxiliar de TMB

TMB també ha incorporat, recentment, 12 furgonetes i turismes 100% elèctrics per a les flotes auxiliars de les empreses de Bus i Metro. Amb la compra de vuit noves furgonetes elèctriques Nissan NV 200, tres per a TB i una per a Metro, i quatre cotxes Nissan Leaf, també elèctrics, es consolida l’aposta per les energies netes a TMB.

Gairebé fa un any i mig, TMB va començar a iniciar un camí sense retorn amb la incorporació de la primera furgoneta totalment elèctrica. Les darreres setmanes, aprofitant la renovació que s’havia de fer de bona part de la flota auxiliar i els incentius econòmics de què gaudeixen els vehicles elèctrics, s’hi han incorporat 12 nous vehicles nets. Tres de les furgonetes NV 200 formaran part de la flota de vehicles d’assistència, i els quatre Nissan Leaf s’incorporaran a la flota de vehicles d’inspecció de TB.

Els Bombers de Barcelona ja tenen el seu primer vehicle 100% elèctric

En el marc del Pla Estratègic de Sostenibilitat Interna de la Gerència de Seguretat i Prevenció, Bombers de Barcelona va fer un pas endavant i es va adherir fa unes setmanes a les línies de treball de l'Ajuntament per avançar envers la sostenibilitat i l'eficiència energètica. El vehicle està destinat als desplaçaments derivats de les tasques diàries d’oficina. La incorporació d'aquest vehicle, provinent de la finalització d'un rènting de 4 anys que tenia l'Ajuntament, estarà destinat als desplaçaments derivats de les tasques diàries d'oficina. Homologat per a cinc places i amb una autonomia de 110 km permetrà el desplaçament urbà i per les poblacions de l'AMB. D'acord amb la Instrucció tècnica per a l'aplicació de criteris de sostenibilitat en els vehicles de l'Ajuntament, la prioritat màxima d'adquisició de vehicles lleugers ha de ser la de vehicle elèctric i, si no és possible, justificant els motius tècnics o econòmics, per algun vehicle diferent d'un motor d'explosió convencional com els vehicles híbrids endollables o els vehicles híbrids no endollables i els vehicles de gas (bifuel inclosos).

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.