Netflix podria utilitzar la intel·ligència artificial perquè els usuaris no comparteixin els seus comptes

Una start-up del Regne Unit ha presentat a la fira CES una eina que permet a les plataformes d’streaming detectar si els seus usuaris comparteixen contrasenyes dels seus comptes amb altres persones. L'empresa desenvolupadora és Synamedia que ha creat l'aplicació anomenada Credentials Sharing Insight, que significa literalment “credencials compartint informació”, i que ha estat dissneyada per detectar patrons inusuals en els comptes de servei de transmissió. 

L'aplicació funciona amb intel·ligència artificial i permet als serveis d’streaming obtenir informació més precisa sobre el comportament dels comptes dels seus usuaris. L'objectiu d'aquesta aplicació és detectar a aquelles persones que comparteixen les seves contrasenyes. L'app se serveix del machine learning per desxifrar els patrons de comportament de l'usuari i els patrons d'inici de sessió. A partir d'aquesta informació, pot detectar si el comportament és normal o furtiu. Per exemple, notarà si dues llars diferents no estan clarament relacionades malgrat compartir la mateixa contrasenya, tot això a través dels gustos i de la ubicació geogràfica. A més, també podrà calcular si els inicis de sessió anormals són honestos, és a dir, si es dona el cas que l'usuari està de vacances (honest) o si li ha ofert la contrasenya a un familiar que viu en un altre lloc (deshonest).

Una tecnologia creada solament per a aquest propòsit és una necessitat que les plataformes de transmissió necessiten, perquè la utilització de comptes s’està convertint en un autèntic problema. “Compartir credencials s'està tornant massa comú i al mateix temps comporta unes pèrdues econòmiques molt altes com per ignorar-ho. La nostra nova solució els brinda als operadors la capacitat d'actuar”, assegura en un comunicat Jean Marc Racine, director de productes de Synamedia. 

Segons una recent enquesta, el 26% dels joves usuaris usen contrasenyes del compte d'una altra persona per veure programes d'aquestes plataformes. Això suposa unes pèrdues de milions de dòlars per a les companyies. No obstant això, ara per ara cap companyia ha mostrat interès per aquesta nova aplicació. Per a moltes d'elles, permetre compartir el compte amb altres usuaris es tradueix en oportunitats, ja que aquests nous usuaris es converteixen automàticament amb clients potencials. Per al CEO de Netflix, Reed Hastings, que la gent comparteixi contrasenyes és part del que fa que els serveis de transmissió siguin tan desitjables. “Ens encanta que la gent comparteixi Netflix, és una cosa positiva, no negativa”.

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.