Smart Green Gas, liderat per SEAT i Aqualia, crearà biocombustible renovable a partir d'aigües residuals

L’objectiu del projecte Smart Green Gas és obtenir biocombustible procedent d'aigües residuals per utilitzar-lo en vehicles de gas natural comprimit (GNC). El primer pas de la col·laboració, que durarà cinc anys, ha estat l'inici de proves pilot a la planta depuradora d'aigües residuals de Jerez de la Frontera (Cadis). Seat ha cedit dues unitats del seu model León TGI amb els quals es faran proves amb el biometà obtingut d'aigües residuals. El principal avantatge de la iniciativa és que l'ús al 100% d'un vehicle de biometà permet reduir en un 80% l’impacte de les emissions de CO2 en comparació amb un vehicle de gasolina.

Aquest projecte conjunt implica, tanmateix, un pas endavant en el desenvolupament d'una economia circular i en la construcció de ciutats resilients. A més, suposa un fort impuls a la investigació i creació de combustibles alternatius en el sector de l'automòbil a Espanya a través de la producció d’un gas renovable i 100% autòcton.

Matthias Rabe, vicepresident de recerca i desenvolupament de Seat, ha explicat que "amb la col·laboració amb Aqualia, Seat es converteix en la primera marca del sector de l'automoció a utilitzar biometà 100% espanyol obtingut d'aigües residuals". Rabe ha afegit que, entre els objectius estratègics de la marca, també figura "fomentar la creació de combustibles alternatius i renovables com el gas natural comprimit que ajudin a promoure una millora del medi ambient i l'ús del vehicle a llarg termini a les ciutats”.

Per la seva banda, Félix Parra, director d'Aqualia ha afirmat que "el desenvolupament del projecte Smart Green Gas sobre una planta depuradora d’una dimensió mitjana podria produir, potencialment, un milió de litres de biogàs al dia. Una quantitat suficient per moure més de 300 vehicles. Això permetria a les poblacions, per exemple, abastir la xarxa d'autobusos urbans, els camions d'escombraries, els cotxes de policia o les ambulàncies”.

Segons dades aportades per Seat, el cost per quilòmetre del GNC és un 30% inferior al del dièsel i un 50% inferior al de la gasolina. El biogàs també és més eficient: un quilo equival a 1,5 de gasolina, 1,3 de dièsel i 2 de gas liquat de petroli o autogàs.

Amb el suport del Centre per al Desenvolupament Tecnològic Industrial (CDTI), Smart Green Gas s'està desenvolupant amb la participació de cinc socis —entre els quals Gas Natural Fenosa i Naturgas EDP— així com d'organismes públics d'investigació com l'Institut Català de Recerca de l'Aigua (ICRA) i les Universitats de Girona, Valladolid i Santiago de Compostel·la.

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.