Una tecnologia desenvolupada a Catalunya permetrà estalviar un 30% de combustible en aeronaus

El centre tecnològic Eurecat (membre de Tecnio) ha participat en el desenvolupament d’un nou concepte de motor Open Rotor que permetrà reduir el consum de combustible dels avions en un 30 per cent i que podria començar a comercialitzar-se d’aquí a deu anys de la mà del fabricant europeu Safran Aircraft Engines. Concretament, Eurecat s’ha encarregat de dissenyar i de fabricar més de 100 components plàstics i metàl·lics d’alta tecnologia que permetran començar les proves de vol del nou motor en un termini de cinc anys.

Eurecat ha donat a conèixer a les últimes edicions de les fires Aéromat de Tolosa, una de les més importants a nivell europeu, i Airtec de Munic, especialitzada en components aeronàutics, els darrers desenvolupaments en la mecanització de forges amb la tècnica de producció industrial near net shape de peces de baix gruix i la impressió 3D de termoplàstics, tecnologies desenvolupades a Catalunya que s’aplicaran en la construcció d’aquest nou motor.
En una primera fase, s’ha desenvolupat un prototip per a proves en un banc de terra del motor que permetrà avaluar la “idoneïtat de l’arquitectura” i les “tecnologies usades en el disseny i la fabricació”, segons explica Ángel Lagraña, director de Mercat Aeronàutic d’Eurecat.
Segons Lagraña, la fabricació del nou motor amb materials termoestables i termoplàstics generarà un “estalvi de pes” i, per tant, “reduirà les emissions de CO2”, una innovació que es podria començar a comercialitzar en un termini d’entre deu i quinze anys en avions d’Airbus de la mà del fabricant de motors francès Safran.
El consorci que ha desenvolupat els nous motors està liderat precisament per Safran i, a més d’Eurecat, compta amb empreses aeronàutiques europees de primer nivell, com l’anglesa GKN o les italianes Leonardoi GE-AVIO, a més del fabricant Airbus.
El projecte d’aquest nou motor Propfan s’emmarca en la primera fase del pla CLEANSKY, una iniciativa de la Comissió Europea dotada amb 1.600 milions d’euros que té la finalitat d’impulsar nova tecnologia per reduir les emissions acústiques i contaminants a l’aviació.

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.