L'equip UPC ecoRacing aposta per un nou vehicle pel 2021

L'aturada de les competicions per la COVID-19 va ser ''sobtada'' i va suposar un moment ''difícil'' per tots els membres, ara dinou, de l'equip d'UPC ecoRacing. Van apostar però, participar en les competicions que algunes organitzacions van impulsar de forma virtual. De fet, han estat l'únic equip espanyol que participaven en dues competicions en línia i, a més a més, han aconseguit dos pòdiums: a Suïssa van quedar sisens i a la competició d'Holanda i Hongria, l'onzena.

En una entrevista als Fulls d'Enginyeria, el coordinador del departament de Màrqueting de l'equip, Isaac Puig, en fa un bon balanç i justifica la decisió pel compromís que adquireixen cada principi de temporada amb els patrocinadors i també amb els mateixos membres. Per Puig és ''desmotivador'' i una ''xacra'' no poder competir també els companys que porten temps a l'equip i acaben o fins i tot pels qui tot just s'hi acaben de posar. Per això, van prendre aquesta decisió a més de continuar amb la fabricació del mateix vehicle, l'ecoRX2020 , que portaran a pista el novembre vinent.

L'objectiu d'acabar aquest vehicle però, és per provar totes les novetats, a nivell tècnic, i comprovar els avantatges de cadascun dels elements ja que no preveuen que cap part del cotxe formi part del vehicle amb que competiran l'agost vinent. Puig ho té clar i defensa que acabar la fabricació els servirà per assolir ''l'experiència necessària per poder continuar evolucionant''.

I és que tot i que les diverses competicions de la Formula Student deixen als equips participar amb el vehicle que va quedar aturat arran de la pandèmia, els membres de l'UPC ecoRacing en presentaran un de nou la primavera vinent.

La sostenibilitat, ''marca de la casa''

Des del principi, la sostenibilitat ha estat ''marca de la casa'' a UPC ecoRacing. Puig ho veu així perquè es va aposar des de l'inici pel 100% elèctric i, per exemple, per carrosseries de plàstic 100% reciclables. Mica en mica, han anant sumant mesures com ara l'ús de components de fusta per tots els punts d'ancoratge del xassís. Així poden presumir que són els ''únics'' que aposten per una solució tan arriscada a favor de la sostenibilitat. I per aquest 2020 fan ''un pas endavant'', i per exemple, s'implementen les fibres naturals al seient del monoplaça. En aquest cas, són fibres de lli que han de reforçar per donar més rigidesa, però que els permetrà poder començar a estudiar el seu comportament i provar-ho en zones amb requeriments ''més exigents''.

Video
El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.