Un trendhunter intel·ligent estalviarà 8.000M€ a les pimes tèxtils europees

Vuit empreses i centres tecnològics catalans, espanyols, italians, anglesos i alemanys, coordinats per l’Innotex Center/INTEXTER de la UPC, han començat a desenvolupar un innovador sistema intel·ligent anomenat SOMATCH per preveure quines tendències de la moda tindran més èxit, a partir de les dades aportades per milers de milions d’imatges rastrejades i visualitzades a les xarxes socials, d’acord a uns paràmetres concrets.

SOMATCH permetrà a les petites i mitjanes empreses (pimes) dedicades al disseny tèxtil accedir al restringit àmbit de les prediccions objectives de les tendències de moda, un camp al qual actualment només hi accedeixen les grans marques del sector amb grans recursos humans. Els responsables del projecte preveuen que, amb l’ús del sistema SOMATCH, les pimes europees podrien arribar a estalviar 8.000 milions d’euros a l’any.

El projecte

SOMATCH consistirà en un robot o software capaç d’analitzar milers de  milions d’imatges procedents de les xarxes socials, amb les quals obtindrà indicadors objectius per poder predir amb garanties les tendències futures de la moda. Les imatges que captarà el sistema no s’emmagatzemaran, en compliment de la llei europea de protecció de dades, una de les  condicions que la Unió Europea ha exigit als investigadors per tirar endavant el projecte.

Les dades que analitzarà SOMATCH segmentaran si és roba per a homes o dones  i l’edat aproximada de l’usuari que la porta. També estudiarà el tipus de roba, si és samarreta, camisa, faldilla o pantalons, així com si la roba és cenyida, curta o llarga, els colors, les combinacions dels colors i les textures.

[[{"type":"media","view_mode":"media_large","fid":"317","attributes":{"alt":"","class":"media-image","style":"width: 519px; height: 200px;","typeof":"foaf:Image"}}]]

 

Més competitivitat per a les empreses

Segons explica l’investigador de l’Innotex Centre/ INTEXTER José Antonio Tornero, coordinador del projecte SOMATCH, per fabricar una camisa, una petita empresa pot arribar a realitzar  66.000 combinacions virtuals de fils, textures i colors. “D’aquestes, només se’n seleccionen un 3% per a les col·leccions, la meitat del qual se selecciona finalment per a la confecció definitiva, és a dir, unes mil  combinacions; però  finalment, només 500 tipus diferents de camises acaben a la venda”, afirma Tornero. És a dir, que de les 66.000 inicials se’n queden només amb 500. “Aquest procés suposa un esforç extraordinari per a empreses que, en el 60% dels casos a Europa tenen menys de 50 treballadors”, conclou l’investigador.

SOMATCH estarà enllestit el 2017 i té un pressupost d’1,2 milions d’euros. El projecte, que es desenvolupa en el marc del programa Horizon 2020, està coordinat per l’Innotex Center/INTEXTER de la UPC i compta amb la participació d’Sparsity, una spin off sorgida de la UPC, que s’encarrega d'analitzar les xarxes socials per detectar tendències, mitjançant un sistema de gestió de base de dades gràfica d'alt rendiment. Així mateix, hi participen les empreses italianes Holonix, i-Deal i Dena Cashmere; Not just a label, del Regne Unit; Weblogs, S.L., de Madrid, i la Universitat Tècnica de Munich.

REDACCIÓ // ARXIU

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.