Alstom desenvoluparà a Catalunya la primera fàbrica 4.0 del sector ferroviari d'Espanya

Alstom Espanya desenvoluparà la primera fàbrica 4.0 del sector ferroviari d'Espanya al seu centre industrial de Santa Perpètua de Mogoda (Barcelona), un pla que inclou tant la integració de les últimes tecnologies com la potenciació del seu capital humà.

Alstom desenvolupa i comercialitza sistemes, equips i serveis per al transport ferroviari. Gestiona la gamma més completa de solucions –des d'alta velocitat, fins a metros i tramvies–, incloent tant els trens, com els serveis de manteniment, equips d'infraestructures i tecnologies de senyalització. Alstom és, a més, el líder mundial en sistemes ferroviaris integrats. En l'exercici fiscal 2015-2016 va registrar vendes per valor de 6.900 milions d'euros, té presència en més de 60 països, i té 31.000 treballadors a tot el món.

Alstom Espanya ocupa 2.000 treballadors en 19 centres de treball. La companyia compta amb una planta industrial dedicada a la fabricació de trens i amb 4 centres d'innovació per al desenvolupament de programes R+D en matèria de seguretat ferroviària, senyalització, manteniment i trens.

La primera fàbrica 4.0 del sector ferroviari d'Espanya, que s’ubicarà a Santa Perpètua de Mogoda, permetrà a la companyia millorar les seves cadenes de producció, ser més competitiva i millorar l'experiència dels viatgers, maquinistes i operaris. A més, Alstom també ha anunciat la creació d'un nou parc de 30.000 metres quadrats per integrar als seus proveïdors.

Aplicació de sistemes intel·ligents en el procés de producció basats en el disseny 3D, fabricació additiva, sensorització d'equips, robòtica o realitat augmentada són, entre d’altres, alguns dels avanços tecnològics que s'implantaran, segons informa l'empresa.

A més, la companyia contractarà en aquesta planta 100 nous treballadors, principalment tècnics i operaris, a partir de setembre i fins a finals d'any i augmentaran si el fabricant de ferrocarrils aconsegueix fer-se amb el contracte dels nous trens d'alta velocitat de Renfe, oferta que tornaran a presentar el proper dia 29 de juliol.

El president d’Alstom Espanya, Antonio Moreno, assegura que aquest contracte seria “importantíssim” per Alstom perquè suposaria una càrrega de treball addicional i nacional, ja que ara la planta exporta el 95 % de la seva producció, alguna cosa que “no és l'òptim”. En paraules d’Antonio Moreno, la planta catalana tindria un “rol molt important” en la fabricació d'aquests trens. Si Alstom s'adjudica aquest contracte de Renfe, la fàbrica pujaria fins al 30 % la seva producció nacional.

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.