Alstom entra al sector dels autobusos elèctrics amb un nou concepte de transport urbà

Alstom i NTL van presentar a Duppigheim (Alsàcia) la seva nova solució de mobilitat elèctrica, Aptis. Aquest nou producte respon a la creixent demanda de mitjans de transport intel·ligents, eficients i connectats. Alemanya, Bèlgica, França, Espanya i els Països Baixos constitueixen els principals mercats per a aquest nou producte. S'estima que, el 2025, la demanda d'autobusos elèctrics abasti les 7.000 unitats anuals a Europa (enfront dels 150 previstos pel 2018).

Aptis ha estat dissenyat des de zero per incorporar els avantatges d'un tramvia a un autobús, millorant així l'experiència del passatger i de l'operador. És la primera vegada que Alstom es diversifica amb un producte no ferroviari, que complementarà la seva cartera de solucions per oferir una gamma completa de sistemes sostenibles de transport urbà.

El segon semestre de 2017, en col·laboració amb els operadors RATP i STIF, dos models d'aquest innovador autobús elèctric començaran a circular, en fase de proves, a París i a la regió d'Ile-de-France.

El disseny únic i innovador de Aptis, inspirat en els tramvies, compta amb total accessibilitat, gràcies a la seva plataforma baixa integral de 20 m2, i major lluminositat, amb vista de 360° i un 20% més de superfície de vidre. Dos o tres grans portes dobles en un dels laterals, de la grandària de la dels tramvies, faciliten l'entrada i sortida de passatgers, així com l'accés de cadires de rodes i carrets de bebè.

Els operadors de transport urbà es beneficiaran d'un vehicle de fàcil manteniment amb la major vida útil de la seva categoria. A més, amb quatre rodes direccionals -enfront de les dues que porten els autobusos tradicionals-, Aptis redueix en un 25 % la superfície ocupada en les maniobres en corba i s'integra perfectament a les ciutats. Aquestes prestacions també són avantatjoses en les parades, ja que es redueix al mínim l'espai necessari per a l'aproximació a l'estacionament, guanyant espai d'aparcament per a altres usuaris.

Alstom i NTL no solament subministren Aptis, sinó que ofereixen opcionalment una solució integral que inclou els sistemes de càrrega, la infraestructura, així com opcions de lísing i garantia. Gràcies als seus baixos costos de manteniment i operació, i a una vida útil superior a la d'altres autobusos, Aptis té un cost total de propietat equivalent al dels actuals autobusos diésel.

“Amb Aptis, complementem la nostra oferta de mobilitat elèctrica i podem oferir ja a les ciutats una completa gamma de solucions: rodalies, metros, tramvies, i autobusos. Va ser tot un repte crear aquest innovador concepte, que és el resultat del coneixement de NTL en tramvies sobre pneumàtics, juntament amb l'experiència d'Alstom en matèria de tracció elèctrica i integració de sistemes. Estem orgullosos de presentar aquesta nova solució de mobilitat sostenible que revolucionarà el transport urbà”, afirma Henri Poupart-Lafarge, President i CEO d'Alstom.

Aptis pot recarregar-se a les cotxeres durant la nit o amb un sistema de càrrega ràpida en les parades finals de cada línia, durant l'operació diària. El sistema de càrrega ràpida pot funcionar bé amb tecnologia SRS (càrrega estàtica per sòl) o amb catenària rígida.

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.