The Blue Box vol recaptar 55.000 euros en 55 dies

L’enginyera biomèdica Judit Giró i el seu soci, Billy Chen, cofundadors de The Blue Box, han donat el tret de sortida a una campanya de micromecenatge que pretén aconseguir 55.000 euros en 55 dies per acabar de desenvolupar el dispositiu mèdic que, a partir de la intel·ligència artificial, pot diagnosticar càncer de mama amb tan sols una mostra d'orina. Giró explica que només amb 10.000 euros ja es poden produir 100 Blue Boxes o incorporar més professionals a l’equip per accelerar la seva sortida al mercat.

Giró ha llançat la campanya a través d’una plataforma de referència per dones CEO i l’ha donat a conèixer en una gala online. La setmana passada, però, també ha participat al 4YFN del Mobile World Cogress de Barcelona.

The Blue Box, que va protagonitzar aquest reportatge als Fulls d’Enginyeria, és un dispositiu dissenyat a partir del sistema olfactiu i neurones olfactives d’un gos. És una capsa impresa en 3D que conté vuit sensors químics específicament sensibles als biomarcadors del càncer de mama. Basat en intel·ligència artificial, amb només una micció, els sensors llegeixen la mostra durant trenta minuts i envien la lectura al telèfon de l’usuari mitjançant bluetooth. L’aplicació l’enviarà al núvol a través del wifi i així s’assigna l’algorisme d’intel·Ligència artificial. Un cop la IA aconsegueix el diagnòstic, es torna a enviar al telèfon de l’usuari i es mostra a l’aplicació.és doncs, una manera no invasiva, sense irradiació, econòmica, específica i fàcil d’utilitzar des de casa mateix per al diagnòstic d’un dels càncers amb més incidència entre les dones. Amb The Blue Box, Judit Giró va guanyar the Global James Dyson Award 2020.

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.