Buscant una dimensió òptima

“Cal dirigir-se, sense obsessió, cap a la dimensió òptima, i fer-ho bé, perquè hi ha riscos i cal controlar-los”. Aquesta és una de les conclusions que el director general d’Amec, Joan Tristany, ha manifestat en la clausura del Fòrum Amec 2021 que ha tingut lloc aquest dimarts amb la dimensió de les companyies com a eix temàtic. Per Tristany, hi ha casos d’èxit que posen de manifest que ser una empresa familiar, petita o mitjana “no és determinant ni limitant” però si que en canvi, cal comptar amb “capacitat financera, accés al talent i visió”.

Tristany ha destacat que no només cal créixer com a empresa sinó també com a indústria i com a país i ha recordat que precisament el sector industrial aporta un retorn al conjunt de l’economia i al benestar. Per això demana col·laborar per ser més competitius i situa el “dinamisme de la comunitat” com a principal producte per assolir en objectius el 2023.

El Fòrum Amec 2021 ha reunit més de 400 directius d’empreses industrials internacionalitzades en un format semipresencial. El president de la institució, Pere Relats, ha avançat que el 2021 pot ser un any “més dinàmic” en fusions, adquisicions i pactes empresarials amb l’objectiu d’aconseguir, entre d’altres, nous actius productius. Per això, ha animat a adaptar les estructures corporatives de les empreses a les necessitats del mercat.

Precisament, el Fòrum Amec 2021 ha sevit per conèixer les diferents maneres de créixer, ja sigui mitjançant la internacionalització, la diversificació, en innovació, ampliant el marge de benefici, mitjançant absorció, a través de la col·laboració... La jornada ha servit per presentar diversos casos d’èxit com ara Kerajet, que a partir del 2015 ha crescut amb una diversificació de producte. Segons el seu director general, Vicente Tomàs, la clau de l’èxit ha estat “seguir sempre únicament la visió”. Per la seva banda, la directora general d’UNEX, Neus Mas, ha relatat com es pot créixer i guanyar la dimensió òptima com a empresa familiar amb 60 anys d’història i ha situat la burocratització de tots els processos com una de les traves majors”p per a créixer. Armando Ares, director de Relacions amb Inversors i Comunicació de Viscofan, que ha manifestat que “el creixement es converteix en un fet exponencial” perquè condueix a seguir creixent. Tot i això, ha recalcat que cal tenir una estructura de finançament sòlida perquè el creixement es pugui dur a terme de forma rendible.

"La dimensió òptima és la que permet tenir consistència"

Per al consultor en estratègia, innovació i emprenedoria corporatiu, Xavier Marcet, "la dimensió òptima és la que permet la consistència, més enllà de l'èxit", aportant beneficis no només a l'empresa sinó també a l'entorn. Marcet ha diferenciat el creixement empresarial basat en un projecte del de "determinades operacions que tenen com a objectiu la dimensió, com les que protagonitzen alguns fons, i que converteixen el que era una empresa en un negoci". Segons el consultor, per créixer amb consistència, sense guanyar menys diners, cal seguir una estratègia, marcar prioritats, innovar i seguir aprenent, perquè el món va canviant.  Per això, aposta per posar el focus sempre en el client: "el risc de créixer és la burocratització, tenir dins de l'empresa a persones que deixen de pensar en el client".

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.