Catalunya impulsa 186 projectes d’IA, salut digital i emprenedoria femenina

Catalunya ha impulsat en els darrers dos anys 186 projectes d'intel·ligència artificial, salut digital i emprenedoria tecnològica femenina, amb una inversió de prop de 25 milions d'euros procedents dels fons europeus de recuperació. Les iniciatives, en què han participat més de 240 empreses i entitats, s'han desenvolupat en el marc del programa RETECH, orientat a accelerar la transformació i l'especialització digital.

En intel·ligència artificial i salut digital s'han invertit 16,1 milions d'euros i s'han finançat 88 projectes amb la participació de 140 entitats. Les convocatòries han connectat empreses, centres tecnològics, universitats i administracions per desenvolupar i validar solucions aplicades a àmbits com la indústria, la logística, les emergències, la robòtica assistencial o el sistema sanitari.

De la IA generativa a la robòtica assistencial

La Xarxa de hubs d'IA ha concentrat 12,5 milions d'euros i ha finançat 81 projectes amb 112 entitats participants. Entre les iniciatives desenvolupades hi ha COGNITIUM, centrada en robòtica cognitiva basada en IA generativa; EDEGIEC, que ha treballat en la digitalització dels plans de protecció civil i la resposta en temps real; VOCAL-IA, dedicada a la síntesi de veu professional en català; i NUTRITRACK AI, orientada a optimitzar la logística agroalimentària.

En salut digital intel·ligent s'han destinat 3,6 milions d'euros a set projectes amb 27 entitats. Les solucions han abordat àmbits com la robòtica assistencial, la teleassistència, la rehabilitació domiciliària, les llars intel·ligents per a persones amb gran dependència, el seguiment de ferides cròniques i la detecció precoç de problemes de salut i deteriorament cognitiu.

Més dones en l'emprenedoria tecnològica

El programa també ha destinat 8,45 milions d'euros al projecte Tech FabLab, desplegat a Catalunya a través del Pla DonaTIC per reduir la bretxa de gènere en el sector digital i tecnològic. L'actuació ha finançat 98 projectes amb la participació de 112 empreses i entitats.

En aquest marc, s'han impartit 1.800 hores de formació especialitzada, 650 dones s'han format en competències digitals i emprenedoria tecnològica i s'han destinat 5,5 milions d'euros a 46 empreses tecnològiques liderades per dones. El programa també ha facilitat l'accés a espais d'inversió i visibilitat a través d'iniciatives com el Fòrum Impuls DonaTIC i la participació en esdeveniments com el Talent Arena, el South Summit i el Mobile World Congress.

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.