Com et pot ajudar el Conflict Coaching?

En el nostre dia a dia, ens trobem amb diverses situacions conflictives que no ens han ensenyat a gestionar i moltes vegades les intentem solucionar de la millor manera que sabem o el que és pitjor: les evitem!

Així el problema es fa gran i desgraciadament perjudica la relació amb aquesta persona que pot ser un company/a de feina, un client, un superior, etc.

És a dir, que si no resols la situació, s'enquista i entres en un camí de no retorn, amb algú que forma part de la teva vida laboral diària, amb l'impacte negatiu que això comporta per a poder desenvolupar la teva funció.

Cal tenir en compte que la situació descrita, no només dificulta el teu dia a dia, sinó que et posa de mal humor, et fa perdre temps i energia i té un impacte negatiu sobre els teus resultats. I fins i tot de vegades te la portes a casa!

Et són familiars aquestes situacions?

- A la feina tens un conflicte amb algú perquè no et lliura el que li demanes, en els terminis acordats. Vas posposant parlar amb aquesta persona, ja que no saps com fer-ho o et preocupa que la conversa acabi malament. És un company o companya a amb qui et relaciones diàriament i no solucionar-ho fa que et sentis malament perquè aquesta persona segueix fent, dia rere dia, el que vol i això perjudica la teva feina.

- Ets enginyer o enginyera i en el desenvolupament d'un projecte has d’interactuar amb altres departaments de l'empresa de perfil més comercial i es produeix un "xoc de trens", perquè aquests defensen la necessitat de vendre i tu defenses la qualitat tècnica de el projecte.

- Tens al teu càrrec un equip i entre dues persones hi ha freqüents enfrontaments perquè un és de seguir el procediment i l'altra persona es concentra més en els resultats, puntejant de vegades al primer i mantenint freqüents discussions amb ell o ella.

- T’acabes d'incorporar a un equip ja consolidat a l'empresa i sents que l'equip no t’accepta, no et passa la informació que necessites, en reunions boicotegen les teves idees, no t'avisen de reunions, etc.

- Has d'acomiadar a una persona sota la teva direcció, de perfil conflictiu, que a més causa problemes a altres equips i vas posposant la decisió per por de la seva reacció.

- Ets director o directora de departament i cada vegada que has d'encarregar una tasca, sempre ho fas a X perquè és una persona implicada i mai protesta. I així evites a Z, que encara que té la mateixa qualificació tècnica i fins i tot és millor en alguns aspectes, cada vegada que li vas a demanar una mica de treball, protesta, et discuteix tot li dius, etc.

Si aquestes situacions et són conegudes, es pot aprendre a gestionar-les però treballar 3 aspectes:

1. Rol

a. Quines són les teves creences davant el conflicte? penses que és un problema, que millor no posar-s’hi, que l'ha de resoldre el cap, que per això no et paguen.

b. Quin rol desenvolupes davant el conflicte? Ets proactiu o et fa por i posposes la seva resolució o directament el evites?

c. T'has preguntat alguna vegada quines habilitats es necessiten per resoldre un conflicte? Penses que no les tens i que a hores d'ara no les pots aprendre?

2. Emocions

a. Et pot la frustració, la ira, l'enuig, la por?

b. Cada vegada que penses en la persona causant del conflicte et "bull la sang", li insultes mentalment, li poses etiquetes "és un tal .. un qual".

c. Si quan decideixes parlar amb ell / a per resoldre el conflicte, què creus que passés, si vas envaït per aquestes emocions i etiquetes negatives?

3. Estratègies

a. Ets de plantejar una única solució al conflicte, vàlida només des del teu punt de vista i els teus interessos o pots pensar en diverses solucions i així poder triar la que més convingui per a tothom?

b. Saps com desenvolupar el pensament positiu per gestionar l'adversitat i evitar que el conflicte amb aquesta persona "ocupi tot el teu pensament", a totes les hores del dia, fins i tot quan arribes a casa perquè no deixes de pensar-hi.

c. Saps com demanar a una persona un canvi de conducta, rebutjar les peticions que et fa algú, acordar una solució, etc.?

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
directives

 

logo