Com serà la tecnologia de conducció autònoma dels Nissan Qashqai i Leaf?

Nissan presenta la seva nova tecnologia de conducció autònoma en un esdeveniment a la ciutat de Londres. “La innovació i l'enginy són la base de la marca Nissan. La demostració de la nostra tecnologia de conducció autònoma als exigents carrers londinencs evidencia el nostre compromís d'acostar la Mobilitat Intel·ligent als nostres clients” assegura Takao Asami, vicepresident sènior de recerca i enginyeria avançada de Nissan.

El sistema autònom més avançat de Nissan inclou els components més avançats d'aquesta tecnologia: radar d'ones mil·limètriques, escáneres làser, càmeres, xips informàtics d'alta velocitat i una interfície persona-màquina (IPM). Aquests elements permetran que el vehicle funcioni de forma autònoma tant en autopista com en vies urbanes, encara que la seva aplicació real dependrà de com evolucioni la indústria en aquest camp.

Tant el proper Nissan Qashqai com el futur Nissan Leaf, dos models que seran presentats pròximament (el Qashqai actual data de 2014 i el Leaf de 2013) estaran equipats amb la tecnologia de conducció autònoma ProPILOT. El sistema d'aquests dos models permetrà la conducció autònoma per carril únic en autopista.

La primera evolució de la tecnologia ProPILOT ja està incorporada en el Nissan Serena (monovolumen japonès) des de l'any passat. La següent fase d'aquest sistema arribarà el 2018 amb la introducció de la conducció autònoma multi-carril, una funció que permetrà intercanvis de carril en autopista. El 2020, Nissan llançarà l'última evolució d'aquesta tecnologia que possibilitarà la circulació autònoma en vies urbanes i interseccions. Aquesta última etapa ha estat provada durant l'esdeveniment de presentació de la tecnologia ProPILOT.

De moment, Nissan planeja la implantació del seu sistema de conducció autònoma a Europa, Japó, Estats Units i Xina.

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.