Diverses personalitats del món empresarial i tecnològic participen en el primer Smart Country Tour a Catalunya

El conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, acompanyat de l’alcalde de La Roca del Vallès, Albert Gil, van participar en el primer Catalunya Smart Country Tour que, en el seu pas per la Roca del Vallès, va visitar la primera botiga del futur d’Europa.

L’Smart Boutique és una pop-up situada a La Roca Village. La comitiva va poder aproximar-se a les novetats tecnològiques que incorporaran els comerços del futur. En aquest sentit, el conseller mateix va afirmar que “la tecnologia canvia la forma de comunicar-nos i també la de consumir. Catalunya no es vol quedar enrere”.

Algunes de les novetats tecnològiques que s’hi exposaven eren, per exemple, el Link Ray Light ID Solution, una tecnologia que utilitza la llum com a mitjà de comunicació per enviar continguts al telèfon intel·ligent. Una altra eren els maniquins que no duen roba ja que les peces es projecten en el propi expositor. També es va poder veure el catàleg de roba per pantalla i comprovar com quedaven tots els models de la botiga sense sortir de l’emprovador. L’espai també permetia fer-se fotografies amb la peça seleccionada i enviar-les automàticament al telèfon del client. Així, podia compartir-les amb el seu grup d’amics o, directament, a les xarxes socials.

Ruta tecnològica: Associació Barcelona Tech City, T-Mobilitat, Library Living Lab i Centre d’Operacions d’Abertis

El tour havia començat a les nou del matí al Pier 01 de Barcelona, amb una visita guiada a l’Associació Barcelona Tech City on es va fer una recorregut per les instal·lacions i per les diferents empreses que formen part del projecte. Entre les destacades, l’startup ByHours, una empresa de nova creació que gestiona les estances d’hotel per hores. La visita, l’ encapçalaven Miquel Martí i Ricard Castellet, director general i portaveu de l’associació respectivament. Tots dos van guiar el recorregut per les instal·lacions i van permetre conèixer de primera mà l’ecosistema del negoci digital i tecnològic present a la ciutat. Actualment, Barcelona Tech City acull més de 80 empreses emergents i representa més de 350 empreses del sector entre les quals hi ha Edreams, Antai, Privalia, Tiendeo, King o Social Point.

Tot seguit, va iniciar-se la ruta en autobús. Durant el trajecte es van presentar les últimes novetats de la T-Mobilitat de la veu del director del projecte, Ramon Bacardí. Una nova targeta intel·ligent evolucionarà cap a un sistema tarifari únic per a tot Catalunya, disposarà de tecnologia contactless i està previst que entri en funcionament a finals de 2018 a la regió metropolitana. Al 2019, a la resta del país.

També es va visitar la Library Living Lab de Sant Cugat del Vallès, el primer living lab europeu dins d’una biblioteca pública. En aquest espai, Mireia Mata, responsable de l’estratègia digital de Roca Salvatella i Dimosthenis Karatzas, director associat del Centre de Visió per Computador, van presentar la visió de Ciutat Innovadora, una urbs que busca noves maneres de gestionar la vida urbana i com la tecnologia pot transformar l’experiència de l’usuari amb la cultura.

Per acabar, es va viatjar fins al Centre d’Operacions d’Abertis a Granollers des del qual es contribueix a la mobilitat i la seguretat dels 1.500 quilòmetres que la concessionària gestiona a l’Estat espanyol. En aquest cas, la gerent dels Centres d’Operacions d’Autopistes d’Abertis, Sara Rodríguez, va ser qui va explicar-ne el funcionament i la tecnologia amb la qual treballen l’empresa.

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.