El Metro de Barcelona comptarà amb un sistema de recuperació d’energia

El transport subterrani de Barcelona posseirà un sistema regeneratiu per a la frenada de trens instal·lat per les empreses Ingeteam i Istem en una subestació de tracció de la Línia 9 del Metro de Barcelona.

El procés de frenada genera energia i aquesta nova tecnologia permet aprofitar-la i recuperar entre un 10 i un 30% de l’energia de tracció en sistemes ferroviaris. Aquest element de recuperació d’energia cinètica, provinent de la frenada regenerativa, s’utilitza en sistemes ferroviaris de 750, 1.500 i 3.000 kV.

Integrat en una de les subestacions de tracció, permet enviar l’energia recuperada a la xarxa de distribució, a la xarxa de l’operador o bé al sistema d’emmagatzematge. Per exemple, del total d’energia recuperada amb aquesta tecnologia al Metro de Bilbao, un 30% es destina a consum propi i el 70% retorna a la xarxa, de manera que retorna a la xarxa l’equivalent al consum anual de 1.500 families.

Els estudis realitzats han confirmat que existeix un estalvi potencial comprès entre el 30 i el 50% de l’energia consumida. D’aquesta manera, Barcelona s’involucra en la millora de l’eficiència energètica dels sistemes de transpor amb l’objectiu de millorar els seus equipaments des del punt de vista de la sostenibilitat.

Barcelona canviarà les targetes de transport pel mòbil en tres anys

El director general de l’Autoritat de Transports Metropolitans (ATM), Josep Anton Grau, ha anunciat a l’Smart City Congress que les actuals targetes de validació del transport públic de Barcelona seran substituïdes per una targeta de plàstic amb xip en una primera fase (2017) i pel mòbil en una segona etapa (2018).

TEXT: REDACCIÓ // IMATGE: INGETEAM

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.