El primer minibús demissió zero es presenta a Barcelona
TMB ha presentat aquest dimecres un minibús d’emissió zero pensat per ser un vehicle de barri, ja que disposa d’autonomía per a 16 hores sense prescindir d’aire condicionat o calefacció. Té una capacitat de 22 passatgers, 10 d’ells asseguts. A més, compta amb una rampa central que permet el fàcil accés de persones amb mobilitat reduida, així com una plaça reservada per a ells.
Ha sigut dissenyat per un ús urbà intensiu, ja que pot circular fàcilment per el casc antic de la ciutat. S’ha dissenyat pensant en un transport petit i amb un baix cost de manteniment per fer-lo accesible a les zones amb un asfaltat més complicat i carrers estrets. El vehicle compta amb unes dimensions de 7,21 metres de llarg per 2,43 d’ample.
Per a resistir 16 hores de trajecte sense tenir que parar a carregar, compta amb unes bateries modulars de 135 kWh, d’uns 4.000 cicles de vida. Això suposa que solament hi ha que fer una càrrega per jornada.
El minibús ha estat un projecte que s’ha portat a cap de la mà de moltes empreses, algunes d’aquestes han estat, la pròpia TMB, Applus Idiada (empresa d’enginyeria) Indcar (carrosseria), Millor Battery (fabricant de bateries) i Eurecat (centre tecnològic). Tots dintre del programa RIS3CAT, cofinançat pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional de la Unió Europea.
El procés per definir, dissenyar, desenvolupar i fabricar el minibús elèctric ha durat un total de dos anys i ha comptat amb l’aportació de 488.000 euros del programa operatiu Feder de Catalunya per al període 2014-2020.
El prototip es presentà el passat dimecres en el stand de TMB del Smart City Expo World Congress i una vegada exposat començarà un cicle de proves simulant 4.000 kilòmetres de recorreguts de línies del bus al barri. Una vegada superi aquest examen podrà començar a utilitzar-se amb passatgers.