Els equips de la UPC es preparen per la Formula Student

Després de treballar durant tot el curs, els diversos equips de motorsport de la Universitat Politècnica de Catalunya comencen a escalfar motors per la nova temporada. Les competicions són a la cantonada i queden pocs dies perquè cadascun d’ells desvetlli els secrets dels seus vehicles. Ara, però, encara són molt reticents a donar detalls però des de Fulls d’Enginyeria hem parlat amb ells per saber com es presenten els propers mesos.

A BCN eMotorsport confien en presentar el primer cotxe de la competició que portarà una “localització diferent a la que mai s’hagi provat a la Formula Student”. Així ho explica la team leader, Marta Miranda: “potser serem el primer de tot el món”. NO vol, però, donar més detalls perquè d’aquí a pocs dies ja ho presentaran en públic. Reconeix que els darrers dies han tingut molta feina perquè les peces els arriben entre el març i l’abril. Ara ja poden muntar el cotxe per complet i començar a provar-lo. Tot i que la temporada anterior no els va anar especialment bé, per aquesta tenen moltes esperances en el cotxe. “El sistema autònom està a punt per brillar a Alemanya, a veure si aconseguim fer podi”, diu Miranda. Aquest 2022 aniran a la República Txeca, Alemanya i, com no pot ser d’una altra manera, a Montmeló.

Joan Jamilà, team leader del Dynamics UPC Manresa explica que des que va acabar l’altra temporada ja es van preparar el plantejament d’aquesta: mantenir l’estil del monoplaça i fer les modificacions que els van donar problemes el 2021. Des del gener que tenen el disseny acabat i ara ja esperen el final de la fabricació per presentar el cotxe a mitjans de juny. Aniran a Holanda, per tercer cop, i a Montmeló, però sens dubte, el que més il·lusió els fa és haver pogut entrar a la competició d’Alemanya. “És una satisfacció”, diu Jamilà, “ha estat un orgull poder entrar”. I és que pel vehicle de combustió, només hi ha trenta places i per tant, la prova els va sortir bé.

L’equip de Vilanova i la Geltrú, l’UPC Vilanova Formula Team ha apostat enguany per reclutar estudiants més joves i solucionar, així, els “problemes de continuïtat” que tenien habitualment amb els estudiants dels darrers cursos. El team leader, liderat per Martin Vargas Bourguet, explica que d’aquesta manera estan anant molt millor en el desenvolupament i els timings. “hem fet una apretada molt gran per introduir aspectes nous en electrònica i aerodinàmica”, explica, “estem contents”. Per qüestions de pressupost només es podran permetre anar a Montmeló però confien fer un bon resultat.

L’equip de l’EEBE, e-Tech Racing, han hagut de solucionar força problemes aquesta temporada. Confien en poder-lo presentar d’aquí a un  mes i ara, ja estan fent proves amb el cotxe antic que no van arribar a poder provar dinàmicament. “Estem aprofitant tot el retorn de les proves dinàmiques per al reforç del disseny de la nova temporada”, explica la team leader, Ona Folch. Diu que el cotxe està donant bons resultats i esperen poder-ho demostrar a Itàlia i, també, a Montmeló.

I l’equip de Terrassa, l’únic de la UPC que podrà anar a quatre competicions (Holanda, Hongria, Alemanya i Espanya) han treballat perquè el rendiment del seu vehicle autònom s’acostés al del vehicle manual i poder fer “el salt de velocitat” que volien. Així ho explica Quim Segura, team leader d’UPC ecoRacing que assegura que el nou cotxe serà “sorprenent”. No vol, però, donar-ne cap més detall.

Video
El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.