Ferralla, una alternativa a les matèries primeres crítiques?

El projecte Salema proposa un model d'economia circular i utilitzar restes i ferralla com a font alternativa de matèries primeres crítiques, així com la seva substitució per elements d'aliatge d'alumini per a vehicles elèctrics.

El pla coordinat per Eurecat desenvoluparà quatre pilots industrials amb l'objectiu de validar nous aliatges d'alumini amb cinc demostracions de peces d'automòbils en cinc casos d'estudi industrials.

Montserrat Vilaseca, directora de la Unitat de Materials Metàl·lics i Ceràmics d'Eurecat, destaca que el projecte garantirà un “desplegament industrial ràpid” i la seva “posada en marxa”. La directora explica que Salema aborda alguns dels “principals desafiaments” als diferents nivells de la “cadena de valor”, com la millora dels sistemes de classificació de ferralla per convertir-la en una matèria primera valuosa i la demostració de la viabilitat de substituir primeres matèries crítiques en sistemes alternatius d’aliatges d’alumini.

Salema té més objectius com el desenvolupament d’aliatges d’alumini reciclats “amb millor rendiment mecànic” i l’optimització dels processos de fosa a alta pressió, estampat i extrusió de xapa “de manera oportuna i rendible” per assegurar l'adopció dels aliatges desenvolupats, indica Vilaseca.

Eurecat participa en el projecte a través de la Unitat de Materials Metàl·lics i Ceràmics, la Unitat de Residus, Energia i Impacte Ambiental (WEEI) i la Unitat de Consultoria. El projecte Salema compta amb la participació d’un consorci format per quinze socis de sis països europeus, que treballa per demostrar que les mesures presentades són competitives, tècnicament viables i contribueixen a les estratègies d’economia circular i objectius de sostenibilitat.

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.