Jugar per millorar la productivitat

El Gamification World Congress 2015 ha posat de manifest la importància de l'ús de les mecàniques de joc en l'àmbit dels negocis amb l'objectiu de potenciar la motivació, l'esforç i la fidelització. Entre els dies 10 i 13 de novembre, Barcelona ha estat la capital dels jocs i la productivitat amb la participació d'especialistes que han exemplificat alguns dels exercicis més destacats.

El GWC 2015 ha explicat que el joc és comunitat, és cultura, és humanitat i que el seu potencial és tan gran que s'ha d'utilitzar com a motor d'aprenentatge. Des de jugar a fet i amagar al sudoku, passant pels videojocs. Aquí rau l'èxit d'aquesta nova metodologia: aprendre jugant. Actualment, aquesta tècnica s'utilitza en una gran diversitat d'àmbits, com l'empresa, els recursos humans, el màrqueting, l'educació o la salut. Espanya és el lider mundial de gamificació juntament amb els Estats Units i es preveu un gran creixement entre el 2014 i el 2018, quan el mercat de la gamificació preveu una facturació de 9.000 milions d'euros.

La quarta edició d'aquest congrés ha acollit més de 1.200 assistents de 25 països d'origen, més de 100 activitats, ha repartit 15 premis en diferents categories i ha comptat amb l'experiència de 60 ponents internacionals de primer nivell, entre ells Yu-kai Chou (fundador de Octalysis Group); Marigo Raftopoulos (directora de StrategicGamesLab); Michael Wu (chief scientist de Lithium) o Dave Bisceglia (CEO de TapLab).

Els workshops sobre l'aplicació de la gamificació en qualsevol entorn van ser els protagonistes del dia inaugural. La segona jornada es va anomenar 'Dia de la Comunitat', on les principals comunitats internacionals de gamificació van compartir les seves impressions sobre l'estat de la indústria i les principals tendències. La tercera data va ser la principal del congrés, on es van tractar els casos d'èxit de les grans companyies, els ponents més rellevants van realitzar unes conferències d'allò més inspiradores i es van atorgar els 15 premis. L'últim dia va ser el de la clausura, on es van fer uns workshops que tractaven com la gamificació ajuda al desenvolupament de diverses àrees de la ciència per millorar la societat.

Podeu veure tots els casos d'èxit d'empreses que han utilitzat aquesta tècnica en el canal de Youtube de Gamification World.

TEXT: REDACCIÓ // FOTO: GWC 

 

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.