La intel·ligència artificial agafa embranzida en el camp de la mobilitat

El fabricant japonès d’automòbils Toyota Motor Corporation (TMC) ha decidit fer un pas ferm cap endavant en el sector de la intel·ligència artificial. I el farà mitjançant tres accions que han agafat forma durant l’últim trimestre de 2015 i que s’han posat en marxa a partir del mes de gener de 2016.

El primer pas ha estat la col·laboració amb el MIT (Massachusetts Institute of Technology) i la Universitat de Stanford. Durant els propers cinc anys s’invertiran 45 milions d’euros que permetran avenços en l’àmbit de la informàtica i la interacció home-màquina amb l’objectiu de reduir les xifres de ferits i morts en els accidents de trànsit. Kiyotaka Ise, director administratiu principal de TMC i director del Grup R+D, ha manifestat que “inicialment ens centrarem a desenvolupar tecnologies de vehicles intel·ligents per salvar vides i millorar la qualitat de vida mitjançant innovacions en mobilitat i robòtica. Aquesta col·laboració és una gran oportunitat per treballar amb dues universitats líders”. La tasca d’investigació del MIT serà dirigida per Daniela Rus, directora del Laboratori d’Intel·ligència Artificial i Informàtica: “Amb aquest projecte podem arribar a crear un vehicle que no arribi a patir una col·lisió”. L’última peça clau d’aquest projecte serà la professora Fei-Fei Li, directora del Laboratori d’Intel·ligència Artificial de Stanford: “El nostre equip treballarà per tal que els vehicles intel·ligents puguin reconèixer objectes a la via, predir comportaments de coses i persones i prendre les decisions de conducció més segures”.

La segona aportació ha estat la creació d’una nova empresa de recerca i desenvolupament en intel·ligència artificial anomenada Toyota Research Institute Inc. (TRI). Aquesta nova companyia funciona des de gener de 2016 i rebrà una inversió de 900 milions d’euros durant el següent lustre. La seu principal s’ha ubicat a Silicon Valley (prop de la Universitat de Stanford), amb un segon centre a Cambridge (EUA), a la vora del MIT. La inversió inicial ha servit per establir i dotar de personal aquests dos espais i ha afegit més valor econòmic al projecte inicial de 45 milions d’euros. La principal missió del TRI és accelerar la R+D de diversos àmbits per ajudar a resoldre futurs reptes de la societat mitjançant la intel·ligència artificial i el big data. Aquesta nova empresa és dirigida per Gill Pratt, assessor tècnic executiu de Toyota i conseller delegat de TRI: “Volem reduir la probabilitat que un vehicle pateixi un accident i posar la conducció a l’abast de tothom, independentment de la seva capacitat. També tenim previst millorar l’eficiència de la producció i accelerar el descobriment científic de materials”.

La tercera i darrera etapa ha estat la inversió de 7,5 milions d’euros en Preferred Networks Inc., una empresa d’aplicacions tecnològiques d’aprenentatge automàtic en temps real en el camp emergent de la Internet de les coses. Toyota Motor Corporation està investigant i desenvolupant activament una àmplia varietat de tecnologies que s’espera que afectin de manera substancial la naturalesa de la mobilitat del futur. En especial, s’aposta per la conducció automatitzada, la introducció d’altres sistemes intel·ligents, la connectivitat i la interactivitat. El propòsit global d’aquestes iniciatives és fomentar la creació d’una societat on la mobilitat sigui sinònim de seguretat i llibertat. Amb aquest objectiu compartit per les dues corporacions, Preferred Networks utilitzarà la seva llarga trajectòria en el món de la intel·ligència artificial per planificar i evolucionar nous productes i serveis.

TEXT: PABLO MONFORT // FOTOGRAFIA: TOYOTA

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.