La línia 4 del Metro de Paris operarà sense conductor
L’organisme del transport públic de la capital de França, Régie Autonome des Transports Parisiens, ha encarregat a Siemens l’equipament de les 27 estacions de la Línia 4 del Metro de Paris amb sistemes de senyalització i control automàtic. Aquest nou sistema incrementarà la capacitat d’aquesta línia en un 20% ja que es podrà reduir l’interval entre els trens.
El CEO del Departament de Mobility de Siemens, Jochen Eickholy, ha especificat els resultats: “L’operació automàtica permetrà que aquesta línia ofereixi un servei amb intervals de només 85 segons entre trens i alhora comportarà una reducció d’un 15% en el consum d’energia”. Aquest projecte tindrà un cost de 70 milions d’euros i està previst que els treballs acabin definitivament l’any 2022.
El sistema automàtic de control de trens que s’utilitzarà serà el Trainguard MT, caracteritzat per una tecnologia basada en comunicacions per assolir l’automatització completa necessària per a poder operar sense conductor. Tots els moviments seran supervisats pel centre de control d’operacions, que també subministrarà Siemens. A més a més, s’instal·laran portes a l’andana amb l’objectiu de reforçar la seguretat de les 27 estacions.
Amb més de 22 quilòmetres i 700.000 passatgers diaris, la línia 4 del Metro de París és una de les més transitades de la xarxa de transport públic de la ciutat i funciona com a enllaç del metro nord-sud, ja que connecta les estacions de Porte de Clignancourt al nord i la futura estació de Bagneux al sud. En el seu pas per la capital francesa, la línia 4 s’atura a tres de les majors estacions del tren de llarga distància i és l’única amb transbord a les altres 16 línies de transport públic.
El procés no acaba aquí, sinó que Siemens també ha equipat les línies 14 i 1 del Metro de Paris per tal que pugui operar sense conductor i ha subministrat importants sistemes i components de senyalització per a les línies 3, 5 i 9.
TEXT: REDACCIÓ // FOTOGRAFIA: SIEMENS