La T-Mobilitat començarà a implantar-se a finals del 2018

La Generalitat de Catalunya, l'Ajuntament de Barcelona i el Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) han aprofitat l'altaveu del Mobile World Congress per confirmar que a la tardor d'aquest es farà una prova pilot a la L9 del metro i un any després s'implantarà en tota l'àrea metropolitana la nova T-Mobilitat, una targeta rígida personalitzada, recarregable i de durada indefinida, que permetrà pagar amb una targeta de plàstic, el mòbil o un rellotge intel·ligent. 

El Conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, va apuntar que "el nou calendari treballa amb l'horitzó de desplegar-se a finals de 2019 a tota Catalunya, on es pagarà en funció del quilometratge realitzat". La implantació en els 36 municipis de l'Àrea Metropolitana de Barcelona es traduirà en un preu únic dels desplaçaments entre les ciutats de l'entorn de la capital catalana, integrant el que actualment és la zona 1 a municipis que es troben a la zona 2 com ara Sant Cugat, Castelldefels i Molins de Rei, entre d'altres. Això serà a finals de 2018. La prova pilot s'haurà fet un any abans, des de la tardor del 2017, a la línia 9 sud de metro que dona servei a l'Aeroport del Prat i Fira de Barcelona. Segons els responsables de la Autoritat del Transport Metropolità (ATM), quan conclogui el procés s'hauran canviat més de 14.000 terminals, integrat a 75 empreses de transport i donat servei a 5,7 milions d'habitants.

La T-Mobiltat serà una nova targeta de plàstic que usarà tecnologia NFC, molt similar a les de les targetes de crèdit contactless o la targeta que usa el Bicing i que estan implantades en l'accés de moltes empreses. Servirà per pagar en sistema de prepagament metro, autobusos urbans i interurbans, trens de Rodalies i Ferrocarrils de la Generalitat, com l'actual T-10, però amb la particularitat que serà recarregable i personalitzada per a qui tingui dret a bonificacions, com és el cas dels pensionistes, les famílies nombroses o altres descomptes socials.

En la primera fase, el sistema de cobrament dels trajectes continuarà el sistema tarifari actual de zones i abonaments i conviurà amb les actuals targetes de cartró. Més endavant, es preveu que pugui adoptar-se un altre sistema de facturació basat en quilometratge i zones. El nou sistema implicarà l'adaptació o substitució de tots els terminals de cobrament actuals per integrar un lector del xip de les targetes. Però la T-Mobilitat anirà més enllà i també tindrà una aplicació per a mòbils que permetrà a l'usuari conèixer l'estat del seu compte, recarregar el saldo i altres funcionalitats. També permetrà pagar directament amb el mòbil.

“És la segona gran transformació del transport públic a Catalunya després de la integració tarifària de fa uns anys”, ha defensat Josep Rull, tot posant en valor l'acord aconseguit entre administracions dirigides per partits diferents. 

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.