L'ePowered Racing, millor equip català de MotoStudent aquest 2021

L’ePowered Racing de l’Escola d’Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) ha estat el millor equip català en la sisena edició de MotoStudent. L’equip de motociclisme universitari ha obtingut la novena posició en la classificació general en la qual participen 50 equips d’arreu del món.

En una entrevista a Fulls d’Enginyeria, el Team Líder de l’equip, Ferran Algué, admet que els resultats obtinguts són “molt bons”, i més si es té en compte totes les dificultats que han hagut de superar durant l’època de la COVID-19. Tant és així que durant les setmanes abans de la competició, l’equip va dedicar unes 80 hores setmanals i van passar nits al taller per acabar la moto.

Després de la competició, l’equip té en ment quines millores necessita la moto per seguir a l’elit del motociclisme universitari. Algué reconeix que el principal problema que han tingut és la temperatura del motor. El motor s’escalfava molt quan “aconseguíem treure-li molt rendiment”, fet que ha provocat que haguessin de “capar la potència” per mantenir els límits de seguretat. A més, el problema més “crític” amb l’inversor no els ha permès “augmentar el rendiment del motor”.

Sergi Lorente, cap de màrqueting d’ePowered Racing, es mostra optimista sobre les properes millores, ja que en aquesta edició han aconseguit solucionar el problema de refrigeració del battery pack que van tenir en l’edició passada.

En la cinquena edició de MotoStudent i primera per l’equip de l’EEBE, que ja va participar amb una moto elèctrica, van aconseguir la sisena posició a nivell mundial, fet que Algué defineix com un “super èxit”. En la segona participació han aconseguit un resultat semblant tot i que el nombre d’equips que han competit s’ha duplicat.

Ara mateix, ja no queda ningun estudiant que va fundar l’equip l’any 2015, però si que es manté una continuïtat. Així doncs, dels setze estudiants que ara formen l’equip, cinc membres han participat en la competició d’Aragó al juliol i esperen competir a la pròxima. Segons Algué, la idea és que alguns dels membres que participaran per primera vegada segueixin en la següent edició per transmetre la filosofia de l’equip.

Per Lorente, mantenir una continuïtat en l’equip serveix per “focalitzar-se” en les parts a millorar. Així doncs, l’equip evita fer un canvi generacional brusc que provoqui la pèrdua de coneixement que impedeixi que l’equip sigui creixent.

El cap de màrqueting explica que al febrer obriran un nou procés de selecció d’estudiants d’enginyeria mecànica, elèctrica, electrònica i de materials per començar el nou projecte. Tot i això, Algué afegeix que estan oberts a gent d’altres graus, ja que MotoStudent no només és fer una moto. A més, de cara a la nova temporada els hi interessarien persones que s’encarreguin dels departaments de recerca o business.

El futur d’ePowered Racing

L’equip s’està plantejant córrer en altres competicions amb l’ePR02 perquè tot el nou equip obtingui experiència i per millorar la moto amb el feedback de la pilot, ja que en l’última edició no van tenir gaire temps per provar la moto.

Com que MotoStudent es celebra cada dos anys a Aragó, la propera edició tindrà lloc el 2023. De cara a la pròxima competició, l’equip té la intenció de fer una moto des de zero, l’ePR03, si hi ha el pressupost necessari.

Tot i tenir un pressupost limitat, Algué creu en l’equip i confia en que si resolen els problemes actuals de la moto, podran competir amb els equips que tenen molt més suport en les properes edicions.

Per la producció de la moto, l’equip rep unes beques de la universitat i de la Generalitat, tot i que també necessiten patrocinadors i col·laborar amb moltes empreses.

 Des del 2015, l’equip de l’EEBE col·labora amb Bultaco Racing. A més, de ser el seu patrocinador principal, Juan Bultó, cap de l’empresa, va ser el seu pilot durant la primera competició, i la Rocío Bultó ha estat la pilot d’enguany.

A causa de la situació derivada de la COVID-19, els ha sigut més difícil buscar nous espònsors reconeix el Team Líder, però també han tingut “molta sort” perquè cap dels patrocinadors que tenien ha hagut de trencar la relació amb l’equip.

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.