Un retrovisor intel·ligent, la gran aposta de Ficosa i Panasonic

La innovació tecnològica s’aprofita d’una potent aliança empresarial entre Ficosa i Panasonic per a materialitzar la producció d’un retrovisor interior que incorpora la funció de telepeatge. Aquest contracte permetrà a les empreses situar-se en un lloc privilegiat dins la transformació que està vivint el sector de l’automoció. La planta de Ficosa a Viladecavalls assumirà la producció d’aquests retrovisors innovadors, que en un principi van dirigits al mercat japonès.

Fer el pagament del peatge automàticament i sense aturar-se ja era possible gràcies als sistemes de telepeatge com el Via-T, però estava reservat només a aquells usuaris que haguessin sol·licitat aquest servei prèviament. Amb aquest projecte, que tindrà una durada de set anys i està valorat en 50 milions d’euros, s’espera que sigui aquest el sistema de pagament de peatges que s’instauri.

La tecnologia del retrovisor

Un sistema de telepatge integrat al retrovisor és el punt de partida d’aquesta innovació tecnològica. El retrovisor incorporarà un lector de targetes de crèdit amb una petita pantalla a la part superior que informarà de la quantitat que cal pagar. El què diferencia realment aquest mètode de pagament respecte els sistemes tradicionals de telepeatge és la comunicació entre el vehicle i la infraestructura (V2I), ja que el mirall es comunica amb l’estació de peatge.

Panasonic s’ha encarregat de desenvolupar el mòdul de lectura de la targeta de crèdit, i Ficosa ha focalitzar la seva feina en l’electrònica que gestiona el sistema, en els components estructurals i estètics del retrovisor, com en el sistema d’il·luminació del mirall.

Cap a l’IoT

Al mes de febrer, la multinacional catalana Ficosa va aprofitar la seva presència al Mobile World Congress (MWC) per presentar els avenços tecnològics aconseguits gràcies a l’aliança amb Panasonic. Dotar al cotxe de connectivitat pròpia, Smart Connectivity Module (SCM), es la solució desenvolupada per aquestes empreses, que preveuen el seu llançament l’any 2019. Sense dubte, l’objectiu d’aquesta aliança és transformar la indústria de l’automòbil, tal i com va afirmar Xavier Pujol, conseller delegat de Ficosa, durant la roda de premsa al MWC.

Aquest mòdul suposarà una gran aproximació al concepte del cotxe autònom, perquè permetrà que l’automòbil formi part de l’Internet de les Coses integrant-se en les xarxes de comunicació com un dispositiu més.

 

Wi-Fi, bluetooth, ràdio FM, AM i DAB son les tecnologies de telecomunicacions integrades, així com sistemes de geoposicionament. La SCM permetrà connectar el vehicle amb la infraestructura, aconseguint noves funcionalitats, com alertar de possibles accidents, aconsellar sobre les millors rutes, navegar per internet, i actuar com a disc dur per a guardar vídeos, pel·lícules o música. 

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.