Una nova bateria de liti ofereix el triple de densitat d'energia

REDACCIÓ // El projecte d’investigació LISSEN, finançat amb fons europeus, ha desenvolupat una bateria de liti i sofre d’alta densitat que podria generar un funcionament més llarg dels productes després de cada càrrega elèctrica. Aquesta bateria inclou un ànode fet amb un compost de carboni i silici i un càtode creat amb un compost de carboni i sulfur de liti nanoestructurat.

Aquesta innovació pot tenir un impacte considerable en els cotxes elèctrics, un mercat en què l’acceptació comercial està pendent de la necessitat de recarregar la bateria amb freqüència. Les prediccions comercials preveuen que un 39% de les vendes automobilístiques l’any 2035 seran d’automòbils elèctrics. Però aquestes previsions es compliran si hi ha bateries amb suficient autonomia per alimentar els motors elèctrics d’una manera còmoda i eficaç. En paral·lel amb aquestes previsions, també s'estima que l'any 2008 el mercat de les bateries recarregables tenia un valor de 8.000 milions d'euros i s'espera que arribi fins els 28.000 milions d'euros aquest any.

Aquesta tecnologia també ofereix beneficis mediambientals per Europa ja que els vehicles elèctrics no emeten CO2 pel sistema d'escapament ni tampoc altres contaminants com el NOx, NMHC i PM. La popularitat de fonts d'energies renovables i sense emissions de carboni en el sector del transport ajudarà a la Unió Europea amb els objectius proposats de disminuir la contaminació. El motor dels automòbils elèctrics és silenciós i funciona d'un mode més suau pel que genera menys soroll i menors vibracions.

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.