“Volem reforçar la participació i la col·laboració de les empreses, la Mútua dels Enginyers i el col·lectiu”

Dins de l’entorn del Projecte 3.0, basat en els trenta objectius de la campanya electoral de la passada tardor per a l’elecció dels nous membres de la Junta de Govern del Col·legi i de la Junta Directiva de l’Associació, es va crear un grup de treball i un Focus Group que desenvolupen tres dels trenta punts (el 3, el 7 i el 10) i parlen de l’objectiu de reforçar els nostres vincles amb la Mútua, reforçar la participació i col·laboració de l’Empresa Adherida i desenvolupar serveis corporatius que donin resposta a les necessitats específiques de tots els enginyers.

En aquest grup de treball s'ha creat un equip de treball on hi ha el nou Degà,  Jordi Guix, el director general de la Mútua, Jaume Vilageliu, l'assessora de comunicació, Eva Díaz; la cap de serveis del Col·legi, Mayte Cava, i un servidor que és vocal de la Junta Directiva de l'AEIC des de fa dos anys i recent vocal a les juntes del Col·legi i la Mútua.

Aquest equip de treball ha realitzat un Focus Group amb una prova pilot que consistia a seleccionar un grup d’unes deu empreses adherides de les cinc-centes que hi ha actualment, i a fer una reunió de treball a la seu del Col·legi a Barcelona amb directius de totes elles amb l'objectiu de presentar el Pla de Serveis del Col·legi i la Mútua enfocats a les empreses, per tal que ens aportessin el seu punt de vista. Aquesta reunió es va fer el dia 2 d'abril i va servir per establir una comunicació franca i directa entre tots els interlocutors: vam agafar moltes idees de com veuen les empreses a les nostres institucions i quins serveis són els que més els interessen. Van assistir-hi Greccat, Würth, Telstar, Comexi, Autoliv, Sener, Citelum i Ercros.

El pas següent va ser modificar el Pla de Serveis adaptant les recomanacions que ens van fer les empreses i, posteriorment, fer una formació als tècnics comercials de la Mútua i als treballadors del Col·legi que formen part d’aquest Pla. Així mateix, es va dissenyar i imprimir un díptic comercial que inclou aquests serveis, que són: Formació; Infocentre; Promoempresa; Borsa de Treball; Col·legiació d’Enginyers d’Empresa; Previsió Social; Productes Empresa; Productes Estalvi i Línies Personals.

A continuació, es va determinar qui era l’interlocutor o interlocutors vàlids de cada empresa per buscar de fixar una trobada. En aquests moments ens trobem en aquest punt i durant el pròxim mes intentarem encaixar aquestes reunions Mútua-Col·legi-Empresa Adherida i començarem a fer les visites a les empreses abans esmentades.

Finalment, acabarem la prova pilot amb unes converses amb els directius que van assistir a la primera reunió i els interlocutors designats per l’empresa en la trobada in situ, perquè ens ajudin a trobar els serveis i la manera més adient d’explicar-los.

Com indica el cognom 3.0, volem interactuar amb el nostre col·lectiu i governar tenint en compte el que l’enginyer reclama. En aquest sentit, tenim aquests quatre anys per fer una comunicació dinàmica i interactiva amb l’enginyer i també ho volem traslladar a les empreses adherides.

Tot aquest muntatge està pensat per aprofitar l’arrelament i la força que tenen les demarcacions en la nostra institució i puguin incorporar empreses adherides noves de la seva zona i donar més serveis a les actuals.

En cas d’èxit, la idea és fer el mateix amb la resta d’empreses adherides i reforçar el vincle de les empreses amb enginyers assalariats amb les nostres institucions (Mútua, Col·legi i Associació). Molts dels lectors poden preguntar-se per què ho necessitem, i creiem que els motius són diversos:

• Cada vegada augmenta el nombre d’enginyers (col·legiat i no col·legiat) d’empresa respecte als professionals liberals i de l’Administració Pública. I són aquests als que ens hem d’apropar per poder explicar què ofereix el Col·legi perquè es col·legiïn o bé perquè no se n’esborrin.

Les empreses són entitats que utilitzen diàriament serveis com l’Infocentre, la Borsa de Treball, les assegurances, etc., i si ens veuen com un partner que podem adaptar els nostres serveis a les seves necessitats a un cost de mercat i amb un servei excel·lent, podrem augmentar els nostres ingressos i aconseguir un personal altament especialitzat que doni millor servei als nostres enginyers.

• Podem produir un cercle virtuós, en el qual cada vegada siguem més útils a les empreses; llavors, de retruc, augmentarà el contacte amb els enginyers d’aquelles empreses que ens veuran com una institució atractiva, augmentarà el nombre d’associats, cada vegada més empreses voldran entrar en el nostre cercle d’empresa amiga (Empresa Adherida) i incorporarem més enginyers en el nostre cercle associatiu.

[[{"type":"media","view_mode":"media_large","fid":"235","attributes":{"alt":"","class":"media-image","typeof":"foaf:Image"}}]]

CARLES ALBÀ
Director general d'Istem (empresa d'instal·lacions i manteniments del grup Copcisa),
vocal de la Junta del COEIC-AEIC, i representant del Col·legi a la Mútua dels Enginyers.
Enginyer industrial col·legiat nún. 8020

 

Tenint en compte que amb la no obligatorietat dels visats s’ha sotmès a les nostres institucions a l’austeritat econòmica, que han minvat la nostra capacitat de donar serveis, però necessitem un terra en el qual recolzar-nos per tornar a créixer, i això no es fa en pocs mesos. Per tant, necessitem potenciar el projecte 3.0 a quatre anys per optimitzar i revitalitzar les nostres institucions.


Pensem que aquesta estratègia permetrà revitalitar el Col·legi i l’Associació. Per aquest motiu, tanmateix, necessitem la implicació de tots vosaltres, així com de les empreses adherides, perquè aquesta estratègia sigui un èxit. Ens ajudeu? 

Jordi Guix, degà del COEIC

Acostar-nos a les empreses no és només un objectiu, sinó una necessitat.

El Col·legi no vol ser la torre de marfil des de la qual s’observa la realitat dels enginyers, sinó que vol ser un agent actiu protagonista de les transformacions de les nostres empreses i els nostres professionals. Per això valorem tant positivament aquesta primera experiència i esperem poder-la fer extensiva a les més de cinc-centes empreses adherides del Col·legi.


Jordi Sahún, director tècnic corporatiu i enginyer col· legiat de Comexi

Group Comexi Group està participant al Focus Grup que el Col·legi d’Enginyers ha posat en marxa per conèixer i saber més dels professionals que hi formen part. La unió de les empreses i el Col·legi amb la creació d’aquest grup de debat permetrà millorar en formació i serveis, obrirse a les necessitats de les empreses i dels enginyers que hi formen part, però sobretot ens permetrà seguir fent créixer el teixit industrial català.

Joan Munt, president de la Mútua dels Enginyers

A la Mútua, el servei vers l’enginyer l’hem entès tant en l’entorn personal i familiar, com en el de treball. Per aquesta raó, fa ja catorze anys, vam crear la Divisió d’Empreses. Aquesta Divisió està orientada a proporcionar els serveis asseguradors necessaris per a les enginyeries i pimes. D’aquesta manera podem oferir un servei integral i molt complet d’assegurances. 

Dins del Pla Estratègic 2013- 2015 es preveu reforçar l’activitat d’aquesta Divisió, donada la bona acceptació per part de les empreses. És per això que considerem molt positiu l’enfocament que fa el Col·legi i l’Associació perquè a més de donar servei a l’enginyer, promou l’acostament cap a les empreses.

Avui en dia, les empreses aprecien les ofertes integrades de valor afegit. Així entenem que presentar ofertes integrades de Col·legi, Associació i Mútua, serà beneficiós per als enginyers, les empreses i les institucions.

CARLES ALBÀ, Director general d'Istem (empresa d'instal·lacions i manteniments del grup Copcisa), vocal de la Junta del COEIC-AEIC, i representant del Col·legi a la Mútua dels Enginyers. Enginyer industrial col·legiat nún. 8020 / Foto: Isabel Marquès

 

________________________________________
Més informació:
El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.