Aedive demana més agilitat per desplegar les infraestructures de recàrrega

El director general de l’Associació Empresarial per al Desenvolupament i Impuls del Vehicle Elèctric (Aedive) Arturo Pérez de Lucia, alerta que un dels problemes més importants amb què topa el desplegament de les estructures de recàrrega de vehicle elèctric d’accés públic és la concessió de llicències i permisos per part de l’administració. Per Pérez de Lucia, són “barreres” que s’han de “superar” perquè actualment “alenteixen” el procés i fins i tot, afegeix, hi ha punts instal·lats que triguen fins a dos anys a posar-se en marxa a l’espera d’aquest tràmit administratiu. El director general d’AEDIVE reconeix que s’hi està treballat “de manera intensa i coordinada” per solucionar-ho i aconseguir els objectius fixats de cara a l’expansió del vehicle elèctric.

Ho ha dit durant la presentació del Monogràfic de Vehicle Elèctric d’Enginyers Industrials de Catalunya aquest dimarts, on ha presentat els objectius del PERTE dedicat precisament al vehicle elèctric. I que preveu que el 2023 hi hagi entre 80.000 i 110.000 estacions de recàrrega a tot l’Estat per donar servei als 250.000 vehicles elèctrics que es preveu que circulen d’aquí a dos anys.

És un PERTE dotat amb 4.300 MEUR de l’erari públic però que estima una aportació privada de prop de 20.000 MEUR més, cosa que facilitaria la creació de 140.000 llocs de treball. Per Pérez de Lucia, és important que l’aportació publica “es dinamitzi” amb projectes importants dotats de “múscul financer”. Pel director gerent d’AEDIVE, el PERTE vol aconseguir que Espanya tingui un “ecosistema” que faciliti la implantació del vehicle elèctric a l’Estat i que es pugui desenvolupar íntegrament a territori espanyol. Per això, Pérez de Lucia defensa l’efecte que pot tenir aquest PERTE en la indústria de l’automoció però també en tota la indústria auxiliar. Pel que fa als projectes de fàbriques de bateries, Pérez de Lucia preveu que només dues o tres “puguin tenir sentit o capacitat” per tenir presència a Espanya. Ha demanat també tenir en compte que Extremadura té una mina de liti “per a 10 milions de vehicles” i si s’aconsegueix “operar” en aquesta línia, es podrà “tancar el cercle industrial de l’automoció” ja que portarà industria associada generadora “d’ocupació i competitivitat” que cal desenvolupar.

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.