Cap a un marc normatiu per a l’exportació i importació de vehicles usats

L’informe de l’ONU – Programa pel Medi Ambient mostra que entre 2015 i 2018 es van exportar més de 14 milions de vehicles lleugers de segona mà des de la Unió Europea, Japó i els Estats Units. Majoritàriament (70%) van anar a parar a països en vies de desenvolupament, sobretot a l’Àfrica, on és habitual que més del 95% dels vehicles matriculats són usats.

L’estat però d’aquests vehicles és lamentable, tal com mostra un informe de la Inspecció Mediambiental i de Transport dels Països Baixos que cifra en un 55% els vehicles que no superen una ITV europea per deficiències de seguretat.

Per això, l’ONU ha posat en marxa el projecte “Vehicles Usats més Segurs i Nets per l’Àfrica” per desenvolupar un marc normatiu que reguli aquest moviment. L’enginyer industrial i membre de la Comissió Internacional del d’Enginyers Industrials de Catalunya (CEW) i director executiu de CITA, Eduard Fernández, ho explica en aquest article al blog del CEW.

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.