Conflictes: diverses visions d'una mateixa realitat

copes

 Aquestes imatges que veus i potser ja coneixes, representen molt bé la dinàmica del conflicte. Totes les persones tenen davant de sí la mateixa imatge, però hi ha persones que només poden veure una imatge (la jove o la vella, les cares o les copes, el saxofonista o la noia), altres poden veure indistintament una imatge i una altra i fins i tot hi ha algunes persones que no poden veure cap imatge. I el conflicte és això: 

Diferents percepcions d'una mateixa realitat 

 Ara, si ens traslladem al món de l'empresa, et pregunto: 

Et són familiars aquests casos? 

Cas 1: A l'Empresa Y, hi ha un enfrontament entre A (Director d'Enginyeria), que fa 10 anys que és a l'empresa i B (Director Comercial, amb un any d'antiguitat a l'empresa). El primer està molt focalitzat en la qualitat tècnica dels projectes, mentre que B té com a objectiu prioritari duplicar les vendes de l'empresa. A causa d'aquest últim enfocament, els projectes, segons comenta el Director Tècnic, pateixen de la qualitat habitual, fins i tot hi ha hagut queixes per part d'un client important. 

Cas 2: C és el responsable a l'empresa E, del control mensual de la planificació de projectes i cada mes es troba que les persones que li han de reportar la informació, els caps de projecte, se la donen a darrera hora, de pressa i corrent, que fa que C hagi de fer jornades maratonianes, i que de vegades li fan cometre algun error a la planificació del projecte. 

Cas 3: D el fundador - director d'una empresa d'enginyeria, és molt bon tècnic, però li falten habilitats de lideratge i gestió. Hi ha un problema:, Z depèn de G per fer la seva feina però a nivell jeràrquic el seu cap és X, la qual cosa ha ocasionat algun “xoc” entre G i X. 

Tots els casos descrits representen un conflicte, originat per diverses causes (indefinició de rols, violació de les lleis sistèmiques, interdependència de rol, diferents percepcions, cultura organitzativa, etc.) 

Per gestionar bé els conflictes, és interessant conèixer diversos elements com: les lleis sistèmiques, llenguatge potenciador – limitant, pensament divergent, estils perceptius, diferències entre valors i necessitats, programació neurolingüística, neurociència de la conducta humana, tècniques de mediació, etc. Tot això i molt més, ajuda a gestionar els conflictes en l'àmbit de l' empresa i el que és més important a prevenir-los. 

I tu, com resols els conflictes? 

 

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
directiveslogo