De Nissan a D-Hub

Goodman, el Hub d’Electromobiltiat, el Consorci de la Zona Franca de Barcelona i Nissan han ratificat aquest dilluns l’acord de reindustrialització dels terrenys de Nissan a la Zona Franca. D’aquesta manera, i en un acte que ha comptat amb la ministra d'Indústria, Comerç i Turisme del Govern d'Espanya, Reyes Maroto Illera, i el conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, s’ha culminat el procés iniciat des de fa tres anys quan la companyia japonesa va anunciar el tancament de les plantes. El projecte del Hub, liderat per QEV Techonologies i Btech, comporta una inversió de 300 MEUR durant els tres primers anys d’activitat per posar en marxa un projecte d’electromobilitat punter al país amb la producció de vehicles 100% sostenibles com a epicentre.

El Hub gestionarà més de 260.000 metres a Zona Franca i 70.000 a Montcada i Reixac. El D-Hub ha aconseguit un acord amb sindicats per a la creació d’una mesa de treball amb l’objectiu de buscar fórmules per impulsar i augmentar les contractacions el 2023 i 2024 i assegurar així la recol·locació de l’antiga plantilla de Nissan en el menor temps possible.

Joan Orús, CEO de QEV Technologies, assegura que el dia és “històric” per les dues companyies però també per Barcelona i per al sector de l’automoció a Catalunya i a Espanya. “Comença un nou projecte de país que aposta en ferm per la mobilitat sostenible”, considera Orús. Per la seva banda, Rafael Ruiz, CEO de Btech, creu que el projecte és “una fita” que marca l’inici de la recuperació industrial a la Zona Franca “enfocada cap a la nova economia”.

Dues marques i més de 60.000 vehicles elèctrics.

El D-Hub es compromet a accelerar la marxa per començar la producció a la Zona Franca a inicis de 2024 i preveu aconseguir les 60.000 unitats abans del 2026. Amb el lliurament de les claus aquest dilluns, QEV Technologies, Btech i Goodman assumeixen la responsabilitat de la seguretat, el manteniment i la gestió dels terrenys mentre tanquen els detalls del seu desembarcament. Aquest any, els esforços aniran a parar a l’adequació i l’acondicionament de la fàbrica.

El Hub Factory arrencarà a principis de 2024 amb dos projectes tractors: la producció d’una flota de vehicles 100% elèctrics ZEROID, marca de QEV Technologies, i el rellançament de la marca EBRO amb la conversió de la Pickup Navara i la Minivan NV-200. En una segona fase, el Hub estudia combinar la producció de models elèctrics propis amb la implantació d’una línia de fabricació sota llicència. L’objectiu és multiplicar el volum de producció industrial, generar més ocupació i negoci i convertir la Zona Franca en un ecosistema d’innovació en electromobiltiat. De fet, segons afirma la companyia, empreses referents en el sector ja han mostrat interès per contractar el nou model de servei i han iniciat converses per consolidar aquest nou model de negoci.

Pel conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, aquest acord “reforça l’aposta per continuar mantenint una indústria de l’automoció referent al sud d’Europa, adaptada al repte de la mobilitat verda, imprescindible per fer front a l’emergència climàtica” i ho ha situat com “un pas més en la prioritat de reindustrialitzar Catalunya”.

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.