El big data millorarà la gestió segons el McKinsey Global Institute (MGI)

El volum i la diversitat de les dades disponibles ha crescut exponencialment. Els algoritmes s'han tornat més sofisticats i el processament i l'emmagatzematge informàtic han millorat progressivament. Les tendències estan impulsant avenços tecnològics ràpids i transformant la indústria en disruptiva. Aquestes són les conclusions principals de l’estudi “L'era de l'analítica: competir en un món basat en dades”, a càrrec de la consultora McKinsey Global Institute (MGI) i presentat el desembre passat.

Michael Chiu, soci de MGI, ha assegurat que "les investigacions prèvies (l’any 2011) van estimar el potencial del big data per a la creació de valor. La revisió actual mostra un progrés irregular. Poques companyies líders estan avançant i utilitzant aquestes competències per remodelar les indústries. No obstant això, altres organitzacions encara no han estat capaces d'ampliar els experiments a petita escala per millorar el rendiment de tota l'empresa".

En canvi, Nicolaus Henke, director general de McKinsey Analytics, considera que "les dades i l'anàlisi representen una gran oportunitat dels equips de gestió per crear valor, millorar el rendiment i canviar la naturalesa de la competència". Segons l’estudi del MGI, els serveis basats en la localització són els que més han progressat, entre el 50 i 60% del valor, i la venda al detall, entre el 30 i 40%. Es tracta de dues àrees en què han estat els nadius digitals els qui han obligat les empreses a implementar una tecnologia més ràpida. D'altra banda, la indústria manufacturera, el sector públic i l'atenció de la salut han creat menys del 30% del valor potencial.

Dos dels desafiaments vinculats al big data són l’adaptació dels processos centrals, és a dir, canviar el model de negoci i la forma fonamental de prendre decisions, la construcció de noves capacitats i l’atracció i retenció del talent adequat.

 

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.