El projecte 3.0 en marxa

El Projecte 3.0 està constituït per trenta programes que corresponen als trenta punts que la candidatura de l’actual Junta Directiva i de Govern van proposar desenvolupar. En realitat constitueixen una proposta de canvi de les estructures i l’orientació de les activitats de les nostres institucions d’acord amb les línies que es van traçar en el Pla director de l’any 2011. En aquest sentit, el Projecte 3.0 és un projecte de gestió del canvi que ens hem compromès a realitzar.

A començament d’aquest any es va constituir una comissió delegada per dur a terme aquest projecte; comissió constituïda pels deu companys que lideren un o més dels trenta projectes abans esmentats i presidi- da per mi com a director del Projecte 3.0. Com fàcilment es pot imaginar, els trenta projectes no són independents, sinó que estan fortament relacionats entre ells. És per això que l’estratègia del seu desenvolupament passa per prendre decisions en diverses voltes i per establir una adequada priorització en la seva execució.

El Projecte 3.0 és un projecte de gestió del canvi que ens hem compromès a realitzar.

A pesar de la urgència de molts temes, el Projecte no es pot fer en dos dies, ni en dos mesos, ni en dos anys. El conjunt s’ha d’anar perfilant com el qui fa una escultura: aquesta no està acabada fins que no es dóna l’últim cop amb el cisell, però va prenent cos des del primer dia.

Per això cal un fort lideratge dels membres de la comissió, mètode i disciplina. Però el més important en un projecte d’aquest tipus és la participació i la transparència.

Una gestió del canvi no es pot fer des d’un grup tancat, per bo i compromès que sigui. Ha de saber escoltar i contrastar les seves anàlisis i les seves propostes amb el màxim possible de companys i d’experts en la matèria corresponent. Un projecte de gestió del canvi arriba a bon port si s’aconsegueix la complicitat del màxim dels implicats. En aquest sentit, s’estan realitzant presentacions a diversos col·lectius: comissions, demarcacions, grups d’interès, etc. S’ha decidit fer, també, una sessió informativa i de debat trimestral sobre els diversos projectes en marxa per tal de recollir el màxim d’aportacions, canalitzades a través dels membres de la Junta de Representants i dels presidents de les comissions.

La transparència també és fonamental. Per això, tota la informació del Projecte, aprovada per la Junta Directiva i de Govern, estarà disponible en el nostre portal web. Així mateix, les sessions informatives i de debat, abans esmentades, seran gravades en vídeo i estaran disponibles en el nostre portal web a fi de poder recollir també aportacions de tots els companys que vul- guin fer-ho sobre els temes debatuts. Les aportacions es podran fer per escrit a una adreça de correu electrònic específica per a aquest tema (transparencia.comunicacio@ eic.cat). La primera d’aquestes sessions informatives es farà el mes d’octubre d’enguany i tractarà dels quatre projectes següents: pla de comunicació, equilibri pressupostari, enginyers desocupats i AQPE.

Actualment, hi ha iniciats vint projectes dels quals vuit tenen propostes que s’estan implementant en primera fase. Des d’aquí us animo a participar-hi ja que la vostra implicació és la que farà possible que el Projecte 3.0 arribi al bon port que tots desitgem.

TEXT: Josep M. Vilà, Enginyer indutrial col·legiat núm. 2619 / jm.vila@enginyers.cat

________________________________________
Més informació:
El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.