Els xat bots a la indústria

Cada cop més són les empreses que confien en els xat bots per desenvolupar certes tasques de comunicació amb els seus clients. És evident que simplifiquen les tasques repetitives, donant una resposta estandarditzada a inquietuds similars per part de diferents usuaris. A la vegada, un mateix xat bot té la capacitat d’atendre milers de consultes a la vegada, amb uns temps de resposta completament reduïts.

És una eina poderosa en diferents àmbits de l’empresa, per exemple, aquells xat bots que atenen els contactes d’una empresa a través de la seva pàgina web, els classifiquen i automàticament planifiquen una cita amb un agent comercial, de tal manera que gestiona l’agenda de l’agent comercial de forma automàtica. D’aquesta forma, l’agent comercial, es trobarà les cites planificades per tal de donar atenció personalitzada als possibles clients a l’inici de la seva jornada.

L’àmbit industrial tampoc se n’escapa. Control Live és una empresa que fabrica i distribueix llits hospitalaris i domiciliaris robotitzats, dirigits a persones amb mobilitat reduïda. El seu equipament permet reduir significativament les lesions causades per l’enllitament de llarga duració i això millora la qualitat de vida dels pacients.

L’equipament té una certa complexitat en quant a manual d’instruccions, ja que la funcionalitat és molt complerta. Això provoca que alguns usuaris, sobretot durant els dies posteriors a l’adquisició i fins que no s’han habituat al seu ús, tinguin alguns dubtes sobre el funcionament de l’equip o inclús puguin arribar a pensar que hi ha alguna averia, per exemple degut a certes mesures de seguretat imprescindibles, que d’altra manera podrien provocar lesions als usuaris. És de vital importància per tant, oferir una experiència d'usuari excel·lent a través d'un molt bon servei d’atenció al client.

Precisament és en aquest punt on un xat bot pot desplegar tota la seva potència. Recentment Control Live ha encarregat a Bit Genoma el desplegament d'aquesta tecnologia, per tal de classificar aquelles consultes relacionades amb el funcionament de l’equip, dirigir l’usuari a l’apartat corresponent del manual d’instruccions, i diferenciar-les d’aquelles consultes que realment necessiten assistència tècnica per part d’un professional qualificat. D’aquesta manera Control Live aconsegueix reduir significativament el temps d’espera de l’usuari, dóna resposta 24x7 i redueix el nombre de consultes, podent-se focalitzar en donar valor afegit als seus clients.

És evident que a dia d’avui un sistema d’aquest tipus no té la capacitat substituir els éssers humans, però també és evident que ha desplaçat les tasques que realitzen. En comptes de tenir personal atenent consultes similars i donant respostes repetitives, l’empresa ha hagut de dedicar enginyers altament qualificats a analitzar els processos, les preguntes i respostes i dissenyar els fluxos de converses. Això demostra que la Indústria 4.0 representa un cop més la tecnificació i especialització dels llocs de treball, substituint tasques repetitives per d’altres amb gran valor afegit.
 

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.