En què es formen els enginyers?

Les exigències de les empreses per ser més competitives i millorar els seus processos requereix d’enginyers i enginyeres cada vegada més qualificats en les noves competències. En un món cada vegada més canviant, la demanda d’enginyers, va a l’alça. Segons un estudi, l’informe Hays 2022, només en aquest darrer any, la demanda d’enginyers amb alta qualificació ha crescut un 20%.

És per aquest motiu que els enginyers s’han de formar contínuament, ampliant els seus coneixements i posant-se al dia de les novetats que els afecten. És a dir, fruit de les noves tecnologies i la transformació energètica a la que estem obligats, els enginyers tenen la necessitat i/o obligació de reciclar-se o de reinventar-se per tal d’atendre les noves demandes del sector.

Des del servei de Formació d’Enginyers Industrials de Catalunya, s’ha detectat que actualment les àrees en les que la demanda de formació és més alta són la d’Energia, Seguretat i Medi Ambient, Operacions i Indústria 4.0, totes elles lligades a la transició energètica i a la indústria intel·ligent.

Els reptes de la transició energètica fomenten la participació dels enginyers en cursos sobre eficiència energètica, autoconsum elèctric, reducció d’emissions de CO2, desenvolupament d’energies renovables i mobilitat sostenible.

D’altra banda, l’estratègia espanyola d’economia circular 2030 va en línia amb la sostenibilitat del nostre planeta, reduint al mínim la generació de residus i la seva reutilització. És per això que la indústria del nostre país necessita formar-se en economia circular i necessita experts formats en aquest àmbit. No només per complir amb les normatives venidores sinó per aprofitar els beneficis i l’estalvi econòmic que els hi suposarà.

Els avenços tecnològics milloren i augmenten la productivitat, fan les empreses més competitives, augmenten la seguretat dels treballadors (robots que realitzen tasques més arriscades) i permeten el tractament i la interacció de dades de forma segura i complint la legislació vigent.

En aquest sentit, el professional de l'enginyera necessita formar-se en aquestes tecnologies disruptives com són: Internet de les Coses (IoT), Intel·ligència Artificial, Big Data, Realitat augmentada i virtual, Data Analytics, etc.

Semblar clar, doncs, que apostar per aquest tipus de formacions és l’única manera de facilitar el camí d’enginyers i enginyeres “oberts” als canvis que brinda el moment tecnològic actual.

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.