Es busquen 100 dones STEM

Amb l’objectiu de visibilitzar noves referents del sector tecnològic a Catalunya, l’Instituto Más Mujeres acaba de llançar la campanya Tech Women Catalunya,  per donar veu, rostre i inspiració a dones que estan liderant, programant, innovant, dissenyant i hackejant estereotips cada dia. Per això, busca cent dones STEM i TIC que podran formar part del ‘Directori de referents – Dones TIC a Catalunya’ i se’ls oferirà visibilitat en una campanya professional i personal. Es busquen diversitat d’orígens  trajectòries per aconseguir inspirar altres dones perquè escullin aquest camí professional.

Tal com explica la seva impulsora, Laia Arcones, el projecte dona veu i visibilitat a dones que ja estan liderant la transformació digital a Catalunya perquè saben que “d’una referent en neix una altra”. “Amb cada història que compartim obrim camí per a moltes més i contribuïm a una tecnologia més inclusiva, diversa i humana”, afegeix Arcones. 

La campanya “100 dones referents TIC a Catalunya” vol, doncs, generar referents reals i diversos per inspirar noves generacions i promoure una presència femenina més equitativa en àmbits com la intel·ligència artificial, la ciberseguretat, el desenvolupament de programari o la gestió de projectes digitals. L’acció és una oportunitat per a teixir xarxa entre dones, reforçar la visibilitat col·lectiva i demostrar que el talent femení en tecnologia és aquí i està aportant valor. Està subvencionada i compta amb el suport dels fons europeus Next Generation i la Generalitat de Catalunya.

Women Approved, un projecte més ampli

La campanya forma part d’una nova edició del projecte Women Approved: Impuls i Visibilització del Talent Femení en TIC, una iniciativa que se celebra des de fa quatre anys per reconèixer les empreses que impulsen el talent femení i les dones que destaquen dins el sector tecnològic a Catalunya, un dels més dinàmics amb prop de 25.000 empreses i una facturació de 40.000 milions d’euros.

Amb aquest projecte, l'Instituto Más Mujeres elabora un informe de bones pràctiques per identificar, recopilar i difondre accions d’èxit implementades per empreses TIC que ajudin a fomentar la igualtat de gènere i a impulsar el talent femení dins de les seves organitzacions. També edita un rànquing de les millors empreses TIC pel talent femení. En l’edició 2024 del rànquing van ser premiades empreses TIC de referència a Catalunya com ara NTT Data Spain, Capgemini, SAP, Fujitsu, ABB, Oracle Ibérica SRL, Indra – Minsait, INETUM, Cognizant Netcentric, Basetis, Between Techology o Sopra Steria SAU, entre altres.

Women Approved busca treballar en pro de la transformació del sector TIC en un sentit global i millorar les polítiques d’igualtat en aquestes organitzacions, així com crear models que serveixin d’inspiració per a futures generacions i reduir la bretxa de gènere des de l’etapa formativa.

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.