Espanya lidera la implantació del Sistema Europeu de Gestió de Trànsit Ferroviari
El debat sobre els pros i contres dels diferents sistemes de senyalització ferroviària, organitzat conjuntament per TÜV SÜD i el clúster Railgrup a Madrid, ha proporcionat una visió general de la implementació del Sistema Europeu de Gestió del Trànsit Ferroviari (ERTMS) i, en concret, de l'estratègia de desplegament que pròximament presentarà ADIF a Espanya. A més, han aprofundit en els últims desenvolupaments tecnològics que s'estan portant a terme en aquesta línia de la mà d'altres professionals del sector.
L'esdeveniment va contribuir a la divulgació del contingut que recull aquesta normativa de senyalització europea encaminada a la interoperabilitat i seguretat de tots els països. Actualment, el sistema, que harmonitza dos tipus de tecnologies pel que fa a la senyalització en infraestructura i en trens, ja s'ha aplicat en més de 1.850 quilòmetres de les noves línies fèrries que recorren Espanya, convertint-se així en un dels països amb la major implantació d'aquesta tecnologia del món.
Durant la jornada, TÜV SÜD a través de Fernando Muniesa, responsable de Rail a Espanya va presentar les diferents activitats globals de senyalització que es promouen des de la companyia com, per exemple, els sistemes d'enginyeria i consultoria, la validació d'aplicacions i productes genèrics i la seva integració en el sistema ERTMS, o l'avaluació independent de seguretat (ISA) i certificació.
"Els nostres serveis de senyalització garanteixen el compliment dels requisits essencials per al sistema ferroviari. Precisament, la complexa interdependència entre senyalització, comunicacions, subministrament d'energia i altres equips i sistemes és fonamental per protegir la seguretat del sector i, al seu torn, suposa un autèntic repte per a operadors i fabricants. Un dels nostres pròxims reptes serà incrementar la capacitat de les línies existents gràcies a l'optimització de l'operació amb ERTMS", afirma Björn Silberberg, responsable de senyalització del Grup TÜV SÜD.
A més, la trobada també va comptar amb la participació d'importants representants d'altres entitats del sector com ADIF, que ha exposat l'estat actual de ERTMS a Espanya; Cedex, que ha parlat sobre el laboratori d'interoperabilitat ferroviària. Pilz, Sener i Segula van contribuir amb les seves aportacions a la viabilitat tecnològica com la de sistema Eulynx presentada per Pilz, la comunicació de senyalització via satèl·lit, el Blocksat de Sener, i l'experiència de Segula en aquests aspectes i que van conduir el debat. RENFE va presentar la seva visió com a usuari final, juntament amb ADIF, que ha de poder permetre reduir la complexitat de la implantació de la interoperabilitat.