Ferrmed continua impulsant el sistema +FIRRST per reforçar el transport ferroviari

El lobby ferroviari Ferrmed ha impulsat el sistema +FIRRST, una nova tecnologia dissenyada per millorar la logística i l'eficiència dels trens de mercaderies a Europa, amb especial èmfasi a Espanya. Entre les línies prioritàries per a la seva implementació hi ha les connexions entre Valladolid i el País Basc, Madrid, així com Astúries i Galícia.

https://www.fullsdenginyeria.cat/subscriu-te#webform-submission-subscriu-te-node-84-add-form

 

Acrònim de "Ferrmed Fast, Flexible, Integrated Railroad System of Transport", permetrà monitoritzar en temps real els trens i la xarxa ferroviària, reduint costos, emissions contaminants i optimitzant el flux de transport. Segons ha explicat el president de Ferrmed, Joan Amorós, el sistema oferirà avantatges com la possibilitat de modificar rutes o realitzar descàrregues de mercaderies en funció de la demanda actualitzada. En una jornada organitzada per la Comissió de Mobilitat d'Enginyers Industrials de Catalunya, Amorós ha declarat que "el tema és treballar en temps real, totalment. Tenim una tecnologia, avui en dia, prou desenvolupada per fer-ho".

+FIRRST traslladarà semiremolcs aïllats, contenidors i caixes mòbils (ILU) des de diferents destinacions en un sistema de transport integrat ràpid i flexible combinant ferrocarril i carretera. Aquesta és una nova manera d'organitzar el transport intermodal en forma de "Mobility as a Service" (MaaS). Diversos trens del sistema funcionaran en el marc d'un concepte de planificació rotativa en temps real, enllaçant els eixos estratègics socioeconòmics de la UE definits als estudis de FERRMED. "Sabem perfectament el temps que necessitarem per carregar i descarregar el que està previst, i ens podem establir també el temps d’arribada final sense problemes" ha afegit Amorós.

La proposta compta amb el suport d'actors clau del sector, com el Consell Europeu de Carregadors (ESC), la Unió Internacional de Transport per Carretera (IRU), la Unió Internacional de Transport Combinat (UIRR) i empreses com SEAT. El pla pilot s'iniciarà el 2026 en hubs estratègics com Rotterdam, París, Lió, Marsella, Barcelona i Tarragona.

Amorós ha destacat la necessitat d'un canvi radical en la gestió ferroviària per revertir el declivi del transport de mercaderies per tren a Europa, que ha passat del 18% fa dues dècades al 17,3% actual. "Hem de canviar radicalment el sistema i treballar amb unitats de càrrega aïllades com semi-trailers, contenidors o caixes mòbils" ha assegurat. Ferrmed buscarà suport financer de la Unió Europea per implementar el projecte, després d'estudiar més de 77.000 quilòmetres de xarxa ferroviària durant els darrers quatre anys. 

Amb aquesta iniciativa, Ferrmed ha celebrat el seu vintè aniversari reafirmant el seu compromís amb la modernització del transport ferroviari i el seu impacte en la sostenibilitat del sector.

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.