Google, Amazon, Facebook, IBM i Microsoft s'uneixen per definir les bones pràctiques de la intel·ligència artificial

Microsoft, Amazon, Google i  i la seva  firma britànica d'intel·ligència artificial DeepMind, Facebook, IBM s’han unit en un gest gairebé inèdit en el sector tecnològic mundial. L’objectiu ha estat posar en marxa Partnership on AI, una societat que pretén "estudiar i formular millors pràctiques en tecnologies d'intel·ligència artificial, avançar en la seva comprensió per part del públic i discutir sobre la seva influència en la societat". 
L’objectiu de Partnership on AI és, doncs, "donar suport a la investigació i recomanar les millors pràctiques en àrees com l'ètica, l'equitat i la inclusió; la transparència i la intimitat; la col·laboració entre les persones i els sistemes d'intel·ligència artificial". 
El que es pot esperar d’aquesta iniciativa inèdita és la unificació de criteris per evitar males pràctiques en el futur. Per aquest motiu, es pretén "discutir i i orientar sobre les noves qüestions relacionades amb l'impacte de la intel·ligència artificial a la societat", reunint a experts de diferents disciplines com la psicologia, la filosofia, l'economia o la sociologia
A més, Microsoft, Amazon, Google, Facebook i IBM prometen ser molt vigilants en temàtiques com l'ètica i la privacitat, origen de molta conflictivitat social i legal.
Malgrat tot, els cinc gegants tecnològics seguiran competint entre sí atès que la intel·ligència artificial forma part del core business de les seves estratègies empresarials. 
El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.