Quokka: una nevera intel•ligent adaptada a la COVID-19

La crisi de la COVID-19 els ha enganxat de ple. Just quan la primera nevera Quokka podia començar a fer servei, les oficines van enviar els seus treballadors a casa per evitar contagis de coronavirus en l'entorn laboral. La situació, malgrat no ser favorable, els va fer reinventar el negoci amb el qual portaven un any treballant. Una nevera intel·ligent pensada i dissenyada per vendre àpats saludables de forma sostenible a les empreses també podia servir per dispensar EPIs als grans hospitals. I així ha estat. Aquest mes de juliol l'start-up Quokka ha instal·lat la seva primera nevera intel·ligent a l'Hospital de Manresa i els permetrà tenir un control estricte dels equips de protecció individual (mascarets, guants, etc).

Així ho ha explicat un dels cofundadors de Quokka, l'enginyer industrial Bernat Serra en una entrevista als Fulls d'Enginyeria que reconeix que, d'aquesta manera, han vist una nova sortida a la seva idea de negoci que els serà positiu per poder continuar treballant en la idea inicial.

I és que Quokka va néixer fa poc més d'un any per poder oferir a les empreses un sistema de vending que permeti als empleats menjar de forma saludable i en un context sostenible. Serra vivia a París i, treballant en una consultoria on hi passava moltes hores, es va adonar de la dificultat de poder seguir una dieta equilibrada si no sorties a dinar als bars d'amanides, una solució que li feia perdre molt temps. En tornar a Barcelona, i amb 27 anys, es va buscar un soci i va començar a desenvolupar la tecnologia i el model de negoci per fer-ho possible.

Allotjats a l'espai d'Emprèn UPC, la seva primera intenció era distribuir menjar fresc i saludable en màquines que actualment s'associen al fast food i per tant a l'alimentació menys recomanable, i concentrar tot el procés, des de la producció a la logística, passant també pel packaging. De mica en mica, però, ell i el seu soci, Luuk Willemsen – enginyer informàtic de 25 anys-, van veure que gestionar tota la cadena de valor era ''bastant complicat'' i es van centrar en el desenvolupament de la tecnologia: una nevera amb acabats de fusta i porta de vidre amb censors de pes i control d'inventari que podia dispensar àpats als treballadors que, amb una targeta o un compte identificatiu, feien la compra de manera automàtica només tancant la porta de l'aparell.

Per començar a omplir-les, els fundadors de Quokka van posar-se en contacte amb empreses a qui cedeixen la nevera i per tant, només els demanen un metre quadrat i un endoll. Ells també són els encarregats de posar-se en contacte amb càterings que, en molts casos, ja serveixen a aquestes empreses, però a demanda, perquè els lloguin les neveres i puguin vendre els seus productes entre els treballadors. De moment, tenen fets ja els contactes tant en empreses de càtering com en companyies, com ara Holaluz, que estan interessats en oferir aquest servei als seus empleats. Calculen que perquè la nevera sigui rendible, l'empresa ha de tenir al voltant dels 110 treballadors.

Aquest model de negoci, diu Serra, els permetrà créixer més ràpid i poder presentar mètriques per aconseguir finançament, calculen que necessiten al voltat de mig milió d'euros, i culminar el llançament del l'empresa. Serra reconeix que aquest punt és dels més complicats per tirar endavant una empresa emergent.  

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.