SEAT invertirà 5.000 milions d'euros a Martorell

SEAT ha anunciat aquest dimecres la inversió de 5.000 MEUR fins l'any 2025 a la planta de Martorell. Serà per a projectes d'I+D per desenvolupar nous models i per a equips i instal·lacions amb la intenció d'electrificar la gama i assumir nous projectes per assegurar l'ocupació i impulsar el futur de la companyia.

En una roda de premsa, el president de la companyia, Carsten Isensee, ha explicat que el pla és la manera d'afrontar el futur ''amb determinació i optimisme'' per poder ser una companyia ''més forta, innovadora i eficient''. La intenció és doncs, que a Martorell es fabriquin automòbils elèctrics a partir del 2025, quan el mercat hagi crescut. Isensee ha assegurat la intenció de l'empresa és impulsar la transformació del sector de l'automoció a Espanya però ha demanat que per fer-ho, els cal la col·laboració de l'administració central, autonòmica i local. ''No podem fer-ho sols'', ha assegurat Isensee.

La companyia també ha anunciat la sortida al mercat, el 2021, del nou model e-Born sota la marca CUPRA, un model dissenyat i desenvolupat a Martorell però que es fabricarà a Zwickau (Alemanya), a la plataforma MEB. Segons ha explicat Wayne Griffiths, vicepresident comercial i de Marketing i CEO de CUPRA, el llançament d'aquesta marca ha estat una ''història d'èxit'' ja que la transformació de la indústria automobilística és una ''oporunitat ideal'' per fer emergir una nova marca. Calculen que podrien arribar als 1.000 milions de benefici quan tota la gama estigui disponible al mercat.

100 llocs de treball nous a SEAT:CODE

El centre de desenvolupament de software de SEAT a Barcelona, SEAT:CODE tindrà una nova oficina a la Rambla, amb un equip de més de 150 desenvolupadors de software dedicats a liderar la transformació digital de la companyia i crear aplicacions i solucions digitals per a impulsar SEAT i CUPRA, a més de definir solucions digitals per al Grup Volkswagen. SEAT ja ha incorporat vint persones i contractarà a cent professionals més.

Recuperant l'activitat

Isensee també ha fet balanç dels sis primers mesos de l'any marcats per la crisi de la COVID-19 i l'ha qualificat com una de les ''més exigents'' en la història de SEAT. Tot i això, ha volgut transmetre optimisme i ha assegurat que les darreres setmanes s'ha comença ta observar una lleugera millora des que s'ha tornat a engegar l'activitat. ''Confiem en una recuperació, almenys parcialment, durant la segona meitat de 2020'', ha conclòs el president. A nivell industrial, la planta de Martorell ha recuperat pràcticament per complet el ritme de producció previ a la pandèmia i ja fabrica al voltant de 1.900 vehicles i les plantes de Barcelona i Components estan prop de recuperar els volums previs al coronavirus. Durant aquesta segona meitat de l'any, aquesta planta  començarà la producció del nou Formentor, el primer model 100% CUPRA i del nou León híbrid endollable. Els dos vehicles es fabricaran a la línia 2 de la planta de Martorell, que aquest any ha estrenat la quarta generació del León.

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.