Seat reduirà la producció per manca de components

La crisi de la COVID-19 ha comportat que els principals fabricants de semiconductors hagin reassignat la seva producció a altres sectors, com l'electrònica de consum. En canvi, amb la recuperació del sector de l'automòbil, la indústria del sector ha de fer front, actualment, a l'escassedat de components electrònics necessaris. Per aquest motiu, la planta de Martorell de Seat reduirà l'activitat a partir del 25 de gener i fins el mes d'abril. La Línia 2 reduirà el ritme de producció de tres a dos torns, i es veurà compensat per l'augment a tres trons, a ple rendiment, de la Línia 1, una situació que es dona per l'èxit del Seat Ibiza i el Seat Arona. L'empresa també aplicarà mesures de flexibilitat als centres de Barcelona i de Components.

En un comunicat fet públic aquest dimarts, Seat diu que espera recuperar al llarg del 2021 tot el volum de vehicles que no es produeixin durant aquestes setmanes per falta de semiconductors. La companyia augmentarà el volum diari de producció el segon quatrimetre de l'any vinent.

Per compensar aquesta suspensió temporal de part de la producció, Seat ha plantejat als sindicats negociar un expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO), per aplicar-lo a partir del 25 de gener. Xavier Ros, vicepresident de Recursos Humans i Organització, assegura que la situació ''exigeix'' flexibilitzar els plans de producció. Es mostra però ''optimista'' respecte a les perspectives de l'any vinent per l'alta demanda dels models fabricats a la planta de Martorell.

Per la seva banda, el president del Comitè Intercentres i secretari general de la UGT a Seat, Matías Carnero, creu que la COVID-19 obliga a presndre una ''decisió imprevista''. Carnero confia en poder ''minimitzar al màxim'' els efectes negatius que aquesta mesura pugui tenir per a la plantilla. Rafael Guerrero, secretari general del Comitè Intercentres i de CCOO a SEAT, ha demanat ''capacitat'' per afrontar una situació ''sobrevinguda'' negociant un ERTO que ha de ''salvaguardar'' l'ocupació. Per Guerrero cal ''compromís col·lectiu'' també per afrontar el procés de transformació tecnològica al sector de l'automòbil.

The content of this field is kept private and will not be shown publicly.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.