Inici de la connexió de l’L9 i l’L10 amb el Macropou a la Sagrera  

El Departament de Territori ha iniciat les obres per a la connexió dels ramals del nord, l’L9/L10 en servei, amb el futur tram central de la línia a l’àmbit del Macropou, a la Sagrera. Els treballs han comptat amb un pressupost de prop de 19 MEUR i han inclòs també la reurbanització i recuperació de la superfície del pou i l’adequació d’una part del subsol per a futurs usos públics. Aquestes obres s’han emmarcat en els treballs en marxa per a completar l’L9/L10 i són rellevants pel que fa a la mobilitat perquè dotaran la ciutat de nous espais per a usos públics. En total, s'espera que aquests tinguin un termini d’execució de 46 mesos. 

Evolució de les obres

Les obres comencen ara i s’afegeixen al conjunt d’actuacions necessàries per a completar el tram central de l’L9/L10 i assolir el potencial ple d’aquesta línia de metro, amb una inversió de 925 MEUR. Actualment, s’està perforant, mitjançant tuneladora, el tram pendent de túnel del tram central i estan en execució l’obra civil de les estacions de Mandri i de Sarrià. En paral·lel, el Departament ha informat de l’inici de les obres de l’estructura interior de l’estació de Maragall, previst pel setembre, i de la represa de l’obra civil a la de Sanllehy de cara a l’octubre.  

sdd

 

Fase inicial

Les primeres tasques que es duran a terme corresponen a treballs previs a l’execució dels treballs d’obra civil ferroviària. El Macropou és un pou situat entre les estacions d’Onze de Setembre i la futura estació de Sagrera Alta Velocitat de les línies L9/L10 del metro de Barcelona. En el seu moment, aquest va ser utilitzat per a l’explotació de la tuneladora en una zona que tenia usos esportius a l’àmbit de la Sagrera. El pou, de grans dimensions, té una profunditat de 30 metres i ocupa en superfície al voltant de 5.300 m². Es troba a cel obert i conflueixen dos túnels que el travessen, el túnel de l’L9/L10 i el túnel d’un tram del futur perllongament de l’L4 entre la Pau i la Sagrera. En l’actualitat, les línies L9 Nord i L10 Nord discorren en l’àmbit entre el Macropou i la Sagrera pel túnel corresponent a l’L4, donat que el tram central de l’L9/L10 no es troba operatiu. 

Les obres consistiran en treballs ferroviaris, obra civil en part del subsol i urbanització en superfície. Les primeres corresponen a les actuacions per a reubicar l’L9/L10 en el seu traçat definitiu i connectar els ramals del nord amb el tram central. Aquests treballs inclouen forjats i estructures de protecció per a les futures vies d’L9/L10 i L4, muntatge de les vies d’L9/L10, instal·lació de les agulles per permetre les diferents connexions per mantenir en servei l’L9 actual mentre es duguin a terme les proves del tram central, així com garantir la seva connexió amb el Triangle ferroviari

Amb l’obra civil en part del subsol, s’inclouen les tasques d’obra civil per habilitar un espai, de 14 metres de profunditat, en la part interior no utilitzada pel metro, per al seu futur aprofitament i adequació per usos públics, actualment en estudi. En concret, s’executaran els pilars i la llosa que permet la separació de l’ús ferroviari i les bigues que serviran de suport al futur forjat situat entre la llosa i la coberta superior. D’altra banda, amb la urbanització en superfície es cobrirà el pou i s’inclourà la reposició del camp de futbol que hi havia abans i que va ser reubicat provisionalment en un altre espai. 

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.