La despesa dels consumidors en centres de realitat virtual arribarà fins als 252 milions d'euros al 2018

La invenció de les aeronaus, així com dels avions i els helicòpters, va ser un dels progressos tecnològics de major impacte en la societat. Amb ells, aconseguim escurçar la distància entre diferents ciutats i països. Al segle XXI, en canvi, comptem amb grans canvis tecnològics com el Bluetooth i el Wifi, les xarxes socials, les pantalles planes i els cotxes elèctrics, entre moltes altres innovacions. Alguna cosa que, en ple segle XX hagués estat impensable. Però, i si ens haguessin dit que existiria la possibilitat d'anar a altres llocs, reals o ficticis, amb tan sol unes ulleres? Així és com funciona la realitat virtual, un entorn d'escenes o objectes d'aparença real que cada vegada està més present en el nostre dia a dia.

Un estudi elaborat per la consultoria Futursource assegurava que la realitat virtual encara tenia molt futur per davant. L'afirmació es basava en el fet que, segons el mateix estudi, la despesa dels consumidors en centres de realitat virtual arribaria fins als 252 milions d'euros a la fi d'aquest any. Una xifra que podria aconseguir 680 milions d'euros en tan sols 4 anys. Però que la realitat virtual estava en el seu millor moment i això solament feia més que començar no és solament un fet que argumenti aquest estudi, sinó que ja és una realitat que promouen la majoria dels sectors. L'opció d'invertir en realitat virtual és considerada com una de les opcions més fiables gràcies al creixement continu i ràpid que caracteritza a aquest sector. Un exemple d'això ha estat la creació del projecte SpaceTime Enterprises, impulsat per In-Space Missions i Rewind. Aquest projecte llançarà diferents satèl·lits en l'òrbita de la terra equipats amb diferents càmeres que retransmetran imatges i informació de l'espai en temps real. Un projecte que podrem veure a la mateixa pàgina web de Space Estafi Enterprises en 2019 si aconsegueix ser finançat.

La realitat virtual s'ha convertit en una eina idònia per a les empreses. Gràcies a ella, els compradors poden conèixer i experimentar de primera mà totes les opcions que les empreses puguin oferir. Un exemple d'això, entre molts altres, és BYHOURS, la primera plataforma de reserva de microestancies on els hotels poden reservar-se per hores. Aquesta startup compta amb imatges de realitat virtual en la seva App amb la finalitat de que l'usuari pugui explorar les habitacions de l'hotel. La realitat virtual, juntament amb la realitat augmentada, han estat les principals novetats que impactaran en major mesura en el sector Travel de 2018.

Però no solament trobem innovacions en el sector hoteler. La realitat virtual aquesta canviant el món educatiu. I què millor que estudiar el cos humà o altres països com si estiguessis en ells? Aquestes són els avantatges que ofereix la realitat virtual en l'ensenyament. Viatges per conèixer altres cultures; viatges per observar la lluna, les galàxies i els planetes; endinsar-se al món laboral observant diferents professions; observar països subdesenvolupats per conèixer realitats que ens emboliquen des de lluny; i fins i tot explorar l'interior del nostre propi organisme.

I ara, com serà el futur que ens espera? La realitat virtual encara és considerada una tecnologia emergent, però malgrat això, ja ofereix oportunitats que fins fa poc eren pràcticament impensables. Qui sàpigues si aquesta magnífica tecnologia ens arribarà a sorprendre 

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.