La mobilitat a Barcelona, encara queda molta tasca a fer
L’Ajuntament de Barcelona ha fet públic l’informe complert, més de 100 pàgines, sobre les dades bàsiques de mobilitat 2015. En aquest enllaç es pot consultar l’estudi.
Algunes de les conclusions és que les dades bàsiques de mobilitat de l’any 2015 mostren que els desplaçaments a la ciutat es van incrementar un 2,70% per cent respecte l’any anterior mostrant un increment significatiu dels mitjans de transport més sostenibles, especialment dels itineraris en
bicicleta. Alhora, el vehicle privat també incrementa el seu ús.
? Estem lluny d’assolir el repartiment modal i la reducció del vehicle privat que el PMU fixa com a objectiu al 2018. En aquest sentit el creixement de la bicicleta és més lent del necessari.
? Els nivells de contaminació han augmentat i s’estan superant els valors marcats per la UE, el que fa necessari accions per revertir aquesta tendència.
? S’ha incrementat el nombre d’accidents amb víctimes i de ferits lleus, tot i la reducció dels accidents més greus i les morts.
? El nombre de km de carrils bici es troba encara allunyat dels objectius del 2018.
? És necessari incrementar l’oferta de transport públic metropolità per tal de millorar la quota modal dels viatges de connexió. Cal implementar les mesures que han de permetre una mobilitat metropolitana més sostenible.
? Cal estar atents a la ordenació dels serveis en calçada (incloent reserves i PMR) per tal d’assolir els objectius del PMU.