La reducció de la contaminació urbana podria suposar un estalvi de 183 bilions d’euros a Europa el 2025

En els pròxims set anys, els ciutadans europeus podrien estalviar 183 bilions d’euros si es posen en pràctica tecnologies innovadores per a la reducció de la contaminació urbana, també coneguda com smog urbà, segons ha revelat l’estudi Clean Air Challenge presentat per InnoEnergy, empresa motor de la innovació de l’energia sostenible a Europa, amb el suport de el lnstituto de Innovación y Tecnología (EIT). 

Aquest estudi s’ha realitzat com a resposta a les afirmacions de la comissió europea que assegura que l’smog és el causant d’una de cada deu morts prematures al món, que suposarà un cost de 475 bilions d’euros entre el 2018 i el 2025. “L’smog és un dels problemes més àlgids de salut pública d’aquest segle, i és responsable de 400.000 morts prematures a tota Europa”, ha declarat el conferenciant Jerzy Buzek, president del parlament europeu de la indústria i expresident del parlament europeu. “Aquest estudi també aporta solucions pràctiques que podrien millorar la salut dels nostres ciutadans i beneficiar a la societat en el seu conjunt. Cal començar a implementar-lo a tota Europa de forma immediata”, ha afegit. 

“Resulta contradictori que actualment la contaminació representi un risc tan alt per la salut de les nostres comunitats”, ha afirmat Diego Pavia, conseller delegat d’InnoEnergy, “deixant de banda els grans costos econòmics, no hi ha excusa que amb la tecnologia de la què disposem, els ciutadans no tinguin la possibilitat de respirar aire net”. Pavia també ha volgut destacat que des de InnoEnergy estan divulgant investigacions per identificar el problema i oferir solucions pràctiques, a més de buscar oportunitats de negoci que tinguin com a objectiu frenar l'augment de l’smog. Un exemple és el projecte de la start-up Evolo, que ha introduït un tricicle de càrrega assistida que pot carregar fins a 250 kg amb un cost de 0,2 euros per cada 100 quilòmetres. Sense la necessitat de consum directe de combustible, el tricicle produeix un impacte ambiental mínim, i pot arribar a fer gairebé el doble de parades que les furgonetes tradicionals.

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.